![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag har ett Canonobjektiv som jag inte har användning för sen ett tag. Objektivet är det som tidigare följde med t.ex. 450D. D.v.s kitobjektivet. Det är i brukskick, inte repat eller skadat glas, även välhållet i övrigt. Bildkvalite/byggkvalitet är inte något extremt men jag har trots det lyckats ta en hel del trevliga bilder med det. Så känner du att du ska köpa systemkamera men vill spara en slant gentemot att köpa med nya kitobjektivet så är det här rätt läge för dig! ![]() Prisidé: Billigt, säg vad du vill ge men det rör sig knappast om hundratals kronor, säg 100kr? Exempelbilder: (obs, förminskade + lite uppskärpta i efterhand, standardredigering för mig m.a.o)Vid intresse är det bara att höra av sig, via pm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
För sitt pris tycker jag faktiskt 18-55 ger riktigt bra bilder, så det låter som ett riktigt kap.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Givetvis ger det bilder som är bättre än t.ex många kompaktkameror och så, det har använts av mig i flera år(sen 2006) och dessförrinnan av en annan på forumet. Således ett objektiv som kan konsten att fota tåg och som har skötts om väl! ![]() ![]() Har köpt nya objektiv och tycker det är synd att det står och samlar damm när någon annan kunde ha nytta av det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag funderar ju på att köpa systemkamera eller ska, så jag vet inte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vafan, du skänker ju bort detta objektiv. Den som har Canon och saknar detta kitobjektiv ska slå till tycker jag.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
kan även användas för att bolla gris med.
(enligt personal på FotoVideo användes de även till snöbollskriget förra året) ![]()
![]() |
#8 | |
Moderator
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Ingen som har en Canon 300/4L USM liggandes? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokförare
|
![]()
man kanske skulle köra över sitt kit-objektiv med en T44?....undra måntro om det är någon korkad mupp som skulle köpa det enbart av den anledningen?....för säg 2000:-.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jodå! Vet en som tappade sin i golvet, men inte funkade den sämre för det.
![]()
![]() |
#13 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag vet en som satt sin 40D med EF 16-35 2.8 ute på en skogsväg när Sydsvenska rallyt gick... finns bilder där bilar passerar (med tillhörande stensprut) 10-20 cm ifrån kamera och lins...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Det är som Nokia 3310.
Känslan inger att den ska gå sönder så fort man petar på den, men egentligen kan man slänga den in i väggen och det värsta som händer är att skalet trillar av (min fick även sig en undervattensupplevelse vid en kanotfärd en gång). ![]()
![]() |
#15 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag vet en som är så rik på objektiv att han lämnar ett i skogen
![]() ![]()
/Erik Götborg Senast redigerad av Erik Götborg den 2008-11-19 klockan 15:34. |
![]() |
![]() |