![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
För två år sedan satte jag in en fråga om hur man fixar enkelriktad trafik, men ingen svarade. Så jag tar upp tråden igen: All biltrafik går ju på vänster eller höger sida och den är dubbelriktad. Kan man sätta in (eller på nåt sätt skriva om skriptet) så att det bara går enkelriktad trafik? Jag vill sätta in påfarter och avfarter till en motorväg och då vill man ju inte att trafiken skall köra upp på fel avfart :-) På bilden kör en blå bil ner på uppfarten! Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tror denna guide kan hjälpa ^^
http://www.tramtrainz.net/ulice_tuto...e_tutorial.htm (råkar numera ha lite fyrfiliga vägar ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Om än lätt förståndshandikappad,så kan kanske Google-translators översättning av tidigare nämnda sida underlätta en aning.
http://translate.google.com/translat...-8&sl=cs&tl=sv
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hmmm... Nej uppriktigt sagt förstår jag inte ett jota, trots knagglig översättning. Kanske någon annan som vet?
Jag tänkte mig att man kanske skulle ändra någon text i scriptet för Roads eller så? Mina kunskaper i programmering är dock noll, men jag har ändå lyckats skriva om lite text i till exempel Trazinzoption och fått spelet att gå snabbare. Hälsningar
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
okej, titta på bilderna lite igen, de är väl framförallt bild 2
Om ni tittar på bild 2 så visar den att dom lagt ut 1 korsning i vardera "körfält" Korsningen är till för att ta bort "felaktig" biltrafik (dvs den som åker åt "fel" håll). Om ni tittar på bild 2 så ser ni förklarat med röda pilar bilarnas riktningar, som ni ser då så kommer ej bilarna köra där dom i senare bilder lägger ut spårvagnspår... Det verkar ej finnas ett script som tar bort trafiken i ett körfält, så detta är lösningen som finns..
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Kan man engelska är denna guide till AJS Street Kit en väldigt bra källa: http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs...reet%20kit.pdf
![]() Har inte prövat själv, men mest för att jag helt enkelt inte orkat. Men har snappat upp en del där som jag prövat på min egna rutt med hgkns vägpaket, och det fungerar bra bra ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Den teknik som beskrivs i Ajs-pdf:en fungerar. Dock får man lite mötande trafik precis när man har laddat banan, den försvinner ganska snart om man har gjort rätt.
Däremot är inte bilarna så smarta, att köra om på enkelriktat upp över en trottoar är inte så klokt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
AJS Street Kit Tutorial var mycket intressant. AJS grejorna verkar vara en pärla. Skall prova och testa med svensk högertrafik. Tackar.
Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2008-11-16 klockan 18:19. |
![]() |
![]() |