![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Någon som vet om det finns nått lyse mod. lite äldre som man kan anv. som bang. belysning på bryggstolpar etc ? Har sett att det finns till MSTS (typ klockformad som sitter i en ögla). Har bara hittat dom som är på bilden, passar inget vidare till äldre stolpar. Tacksam för tips. ekankal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag saknar sådanna också men jag har inte vågat fråga mästaren själv (Tomas) om han skulle kunna göra sådanna. men det tror jag inte ska vara något större problem så det är väll bara att be snällt.
![]()
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Mycket väl talat, låt oss nu tåga mot slottet för att inta det!
![]()
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
hehe mycket vill ha mer
![]() Nog har jag väl tänkt på sånna lampor. Det svåra är bara att få till snyggt ljus från dem, så vi får väl se om det blir av att göra det. För tillfället vill jag försöka få klart dubbelkryssväxel så man kan bygga roligare bangårdar ![]() /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
det har du iof rätt i att jag kan göra en som inte lyser sålänge, det tänkte jag ju inte på.
råkade börja peta på plattformstexturer nu istället och fick till lite snygga effekter som jag blev rätt nöjd med. Synd bara att jag inte har någon bra grustextur, men några asfaltsvarianter har jag nu iallafall. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Lampor är väll inte sååå svårt ändå. För mig tycker jag att det räcker med det som på bilden här till vänster:
![]() En kon under lampan med en textur+alpha(bumpad? eller är det något annat?) och på manken en till textur med alpha. Trixade även ihop en liten enkel ritning i photoshop på hur jag har för mig att dom ser ut.