![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar hur jag får bättre bromsar på X10 tåget! Tycker dom är väldigt dåliga som dom är nu. ![]() Bättre acceleration skulle inte heller skada! Med vänlig hälsning: Pson ![]() http://tagbilder.com/ |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Kör ner till servise så kanske dom byter bromsbelägg om dom har tid och pengar...
//John |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
> Jag undrar hur jag får bättre bromsar på X10 tåget!
> Tycker dom är väldigt dåliga som dom är nu. > Bättre acceleration skulle inte heller skada! Då skulle du prova en riktig X10:a istället. Visserligen tar de bromsarna bra för att vara ett tåg, men det tar fortfarande 40 sekunder att bromsa ner till stopp från toppfarten 140 km/h. Fordonens egenskaper ändrar du i deras .eng-fil. Edited by - tydal on 30 November 2002 18:35:47 |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hmm, behöver det verkligen ändras. Jag tycker alla tåg i MSTS bromsar alldeles för bra. Dom flesta tvärnintar nästan vilket ju tåg INTE gör och framförallt inte kan i verkligheten.
Jag drar istället ner bromsförmågan på samtliga tåg för att få en mer realistisk inbromsning - både i .eng & .wag-filerna. Och precis som tydal säger så är det i lokets .eng-fil som ändringen sker. Och efterssom X10:an har fler vagnar, glöm inte .wag filen också. Leta upp raden MaxBrakeForce och ändra värdet där till du blir nöjd. ![]() Mvh R o g e ® ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Precis Rogge.. Som Y2:an.. Den har verkkligt overkligt bra bromsar.. Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() Vd ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Jag har ju inga egna körerfarenheter, men vill gärna ha körningen så realistisk som det bara går. Vad är realistisk bromskraft på en X10:a?
(vill minnas att retardationen på plant torrt spår är nånstans kring 1.1 m/s2, kan det stämma?) ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Håller med, ser ingen anledning till att byta till det "bättre". Det ska ju va en tågsimulator, inget action eller racing spel.
Tic |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
> Vad är realistisk bromskraft på en X10:a?
> (vill minnas att retardationen på plant torrt spår är > nånstans kring 1.1 m/s2, kan det stämma?) Ja, det stämmer. 1,12 m/s^2 är värdet vi matar in i ATC:n. Något som dock inte är med i simulatorn är ju tillsättningstiden. När man begär broms tar det ju en stund tills tåget börjar bromsa. I ATC:n ställer man in fem sekunder. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bättre upplösning i BVE 4 Beta? | soda | Allmänt om tågsimulatorer | 20 | 2005-01-11 13:58 |
Låsta bromsar | mralex | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-06-23 00:38 |
Bättre tider med nya biljetter | Pson | Off-topic | 3 | 2004-02-16 20:28 |
Ett tips till bättre menyer för msts(enkelt o bra) | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-02-13 12:34 |
AArgg, vad är det för bromsar som T44 har???!;);) | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-06-26 21:11 |