![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Min storasyster berättade denhär historian 2006 och det är hennes kompis, kompis som varit med om detta (om det nu är sant!?). Vi kallar henne "Lisa".
Det var en sen kväll (runt 04.00) i New York och Lisa skulle ta tunnelbanan hem till sin lägenhet. Hon steg på tåget som var ganska tomt förutom två killar som satt med en tjej mellan sig. Lisa satte sig några rader bort från dessa, men hon kunde ändå se deras ansikten. Tåget började röra på sig. Lisa började tycka att tjejen (som satt mellan killarna) stirrade på henne. Lisa försökte ignorera tjejen, men hon slutade inte stirra. Lisa studerade tjejen noga och hon stirrade stint på Lisa. Lisa började ana att någonting var fel. Så klev det på en man med kostym och en väska. Han ställde sig i vid stången vid dörren och tåget började åka igen. Plötsligt gick mannen fram till Lisa och sa "Jag tycker du borde följa med mig av här" Men Lisa hade inte riktigt lust att följa med en helt okänd man av tunnelbanan klockan 4 på natten. "Nej" svarade Lisa. Men mannen gav sig inte "Jag tycker verkligen du borde följa med mig av här" sa han. Och Lisa kände att någonting var fel, så hon lät magkänslar bestämma och följde med mannen av. Tåget åkte vidare. När det var helt borta frågade mannen "Såg du kvinnan på tåget?" "Ja" svarade Lisa. "Hon var död. Hon har varit död i flera timmar och hade strypmärken på halsen" berättade mannen. Sann eller ej? avgör själva men om den nu är sann är den ruskigt obehaglig... ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Den var bra!! Alltid kul om man klämmer in "tuben" i spökhistorier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Haha, historien i sig funkade väl rätt bra, men jag måste säga att det är rätt komiskt med alla de här "min mosters mammas sons brors sambos svärfar var med om det här" historierna...
![]() ![]() NY Tuben är helt klart sevärd, men inte var det så få resenärer någon av de gångerna jag var ute och åkte, fast det var inte 04.00 utan snarast 01-02 på kvällen och 05-06 på morgonen nån gång. Sevärd ort iaf. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare ssg
|
![]()
I LA:s (Los Angeles) tunnelbana går det rykten om att en man åkte omkring död ombord på ett tunnelbanetåg i flera dagar innan någon upptäckte detta.
Ur filmen The Collateral med Tom Cruise och Jamie Foxx, för övrigt en jävligt bra rulle ifall ni frågar mig ![]()
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Scenariot är ju inte helt otänkbart, men sannolikheten är ju väldigt väldigt väldigt mikroskopiskt låg.
Obehaglig var den iaf!!!
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det mest troliga (om den nu är sann) är att kvinnan blivit mördad ombord, eftersom männen knappast kunnat släpa runt henne i stan. Som Olaf säger så hade jag nog trott på den mer om det var min systers kompis eller t.o.m min syster själv som varit med om händelsen. Men nu vet man ju inte.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Säkert att detta inte utspelades i en C5 i Stockholm? Har hört nått liknande...
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nja, Beck-filmen och denna historia är ju inte samma sak. Men jag har hört mycket om C5orna i Stockholm...
Bl.a. att det var nån som klev ombord och upptäkte att medpassagerarna var likbleka, hade stirrande blick och inte sa ett ord. Personen blev så rädd att denna klev av vid nästa station. Sen har man hört att folk klivit på och aldrig kunnat gå av. Dom och tåget har försvunnit. Finns en massa fler varianter av historier om detta "spöktåg"...
![]() |
#10 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
http://www.sparvagssallskapet.se/for...hp?f=3&t=25856 ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
O, snyggt!
![]()
![]() |
#13 | |
Hyttåksfettischist
|