![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag har en Acer WLMI 5611 Aspire 5610 köpt förra månaden hos Computercity,
Enhet Namn: Mobile Intel(R) 945GM/GU EXPRESS CHIPSET FAMILY uppgraderat 2007-04-16 Tillverkare: Intel Corporation Kretstyp: Intel(R) GMA 950 DAC typ: Internal Uppskattat totalt minne: 224,0 MB Aktuellt Bildskärmsläge: 1024 X 768 (32 bit) (60HZ) Bildskärm: Plug And Play Monitor DirectX-funktioner DirectDraw-acceleration: Aktiverad Direct 3D-acceleration: Aktiverad AGP-strukturacceleration: Inte tillgänglig Drivrutiner Huvuddrivrutin: igxprd32.dll Version: 6. 14.0010.4820 (Engelska) WHQL Signerad: Ja Min VDD: igxpmp32.sys VDD: Saknas DDI-version: 9 (eller senare) Enhet Namn: Realtek HD Audio output Enhets-ID: HDAUDIO\FUNC_01VEN_10ECDEV_0883SUBSYS_1 Tillverkarens ID: 1 Produkt ID: 100 Typ: WDM Standardenhet: Ja DirectX-funktioner Maskinvaruacceleration för ljud(Sitter på), Full Acceleration Drivrutiner Namn: RtkHDAUD.sys Version: 5.10.0000.5273 (Engelska) Datum: 2006-06-28 WHQL Signerad: Ja Andra filer: Leverantör: Realtek Semiconductor Corp. Processor: Genuine Intel(R) CPU T1400 @ 1.83GHZ Direct X version: 9.0c (4.09.0000.0904) Trainz Diagnostic Tool CPU Speed: ~867 MHZ Warning System Memory: 1014 MB Passed Hard-Drive Space: 5.84 GB Free Passed Open GL: Version 1.4 Passed DirectX: Version 9.0c or later Passed Desktop Manager : 32 bit colors Passed Card type: Intel 945GM Video Drivers Age: Less than 1 month Passed AGP Memory: 0MB Free Warning Video Memory: 224MB Passed Stencil Buffer: 8 Bits Passed Multi Textures: 8 Textures Passed Texture Compression DXT Passed Texture Combiners Passed Vertex Shaders : Version 1.1 (DirectX failure) Warning Pixel Shaders: Version 2.0 Passed Bumb Mapping Passed Spherical Enviroment Mapping (DirectX failure) Warning Cubic Enviroment Mapping (DirectX failure) Passed Vertex Buffers (DirectX failure) Warning Och det som händer i Trainz 2006 är att jag kan öppna att jag vill köra ett tåg och komma in bakom spakarna fast det går lite långsamt och så, jag kan starta C20:n med knapparna och jag kan öppna dörrarna, men dom åker igen lika fort utan att jag har bett om det och så öppnar han och så stänger han dörrarna tills jag har tryckt på dörrstängningsknappen då stannar dom i öppet läge och jag kan stänga dom normalt, men då är avgångstiden ofta väldigt tätt på detta, sen kör jag kanske och det går bra vid den första stationen, men sen vid den andra så är det samma sak igen dörrarna öppnas från förarpanelen och dom stängs direkt, vad kan det vara för orsak till detta? Jag skall också tillägga det att jag kunde köra tåget felfritt med den förra versionen av C20 på min laptop om jag hade dels Game Speed Manager och dels ett program där jag kunde ställa in om CPU hastigheten skulle dras upp eller dras ner, jag kanske ska hitta ett sånt, för då jag hade det fungerade det ju iallafall någorlunda, för när jag kör med Game speed Manager ja då går spelet snabbare än annars iallafall. Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-30 klockan 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Minimi krav för att spela måste datorn ha minst följande hårdvara.
Windows® XP/2000/Me/98 Processor = 1.5 GHz RAM = 512 Mb Hard drive = 4Gb Graphics 3D card = 64 Mb Other = DirectX® 9.0 or higher Rekomenderat. Processor = 2.0 GHz RAM = 1 Gb Hard drive = 4Gb Graphics 3D card = 128 Mb Other = DirectX® 9.0 or higher Tillbaks
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Dörrarnas uppträdande i ett visst fordon har knappast något med hårdvaran att göra, då spelet i övrigt flyter på, om än något långsamt här och var.
Det du säger tyder ju på att senaste versionen av C20 har förändrats/förändrat något. Då Trainz är realtidsprogrammerat kommer det aldrig någonsin att gå för fort, det finns med andra ord ingen som helst anledning att strypa ner processorhastigheten, ev. överbliven processorkapacitet kommer bara att stå andra program eller tjänster till förfogande.