![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
I en test med nya grafikkort stod det att de ifrågasatte stor minnesmäng. De flesta spelprogram hade en maximal mängd minne spelet kunde dra nytta av. Så mer minne var helt meningslöst. Hur är det med Trainz 2006 och kommande 2007? Hur stor mängd minne kan de använda?
När man läser om flerkärnade processorerna så står det alltid att programmen måste vara skrivna för flera kärnor för att man verkligen skall kunna dra nytta av denna innovation. Hur är det med Trainz i detta fall. CGD |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag har en Pentium D CPU 3.20GHz och grafikkort NVIDIA GeForce 7800 GTX
Då jag höjde minnet från 2 till 4 Gb slutade datorn att hacka med mina banor. Jag kan inte låta bli att sätta ut detaljer så det blir lite mycket att läsa för daton. Mitt TRS 2006 är över 30 Gb. Jag märkte i varje fall en klar prestanda förbättring.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det låter ju bra hgkn men det svarar ju inte på mina frågor. Det är ju möjligt att ingen här vet så frågorna kanske borde ställas till Auran.
|
![]() |
![]() |