Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-31, 00:16   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile HÄr Kommer Drifters SÅ Huk Er I BÄnkera FÖr Nu Tar Dom Sats!!!

Ni som är lite äldre vet säkert vart ifrån jag tagit detta uttryck, det var när nån värmländsk politiker skulle tala som nån talesman eller nåt sa det:
HUK ER I BÄNKERA FÖR NU TAR HAN SATS
Denna artikel är främst skapad
för dom som delar dansbandsintresset här på forumet, jag ser det som ett rent nöje att stolt få visa mina bästa vänner för tillfället, är mycket intresserad av dansbandsmusik sedan jag var 5 år

Jag har 100% tillstånd från Stellan, Erica, Kent, Ronny och Mattias som ses på dessa bilder att publicera bilder på dom

En liten beskrivning: Orkestern har figurerat i dansbandssvängen sedan 1955 och firade 50 år som orkester i fjol, dom vann guldklaven, Dansbandsmusikens oskarsgala i Malung år 2004, denna tävling inleder dansbandsveckan årligen i juli
Frontfiguren Erica har vunnit sångmicken 1999 och dessutom är hon även nu sveriges "Sexigaste" sångerska enligt läsarna till tidningen Får Jag Lov inklusive mig+ att dom vann årets låt 2006 med låten: När du var här från tvserien Möbelhandlarens dotter minsann!
Orkestern har gjort sig känd bland annat genom sin mycket goda publikkontakt.
Eget tycke: Sveriges skojigaste och trevligaste dansorkester som verkligen älskar sin publik

Samtliga bilder är tagna i Söderhamns folkets hus i Gävleborgs län Söndagen den 7e januari 2007 cirka 18:00-22:00

Driftersbussen parkerad utanför dansstället

Erica: Ser ut som 20, Snäll, Spexig, Söt, Trevlig, Pratglad, har superbra sångröst, bra på sax och bästa publikkontakten av alla i bandet har hon

Stellan: Trevlig, Schysst, mycket bra keyboardist och Kul, en rolig detalj är att ni kan aldrig gissa vad han brukar säga när han ser mig: TJÄNARE DIN JÄVLA STÖCKHÖLMARE!!!, det är roligt att bli kallad det av en sån rolig man en rolig grej han gör varje kväll är att han kör fågelkvitter på keyboardet, när Erica sjunger om en fågel i en låt

Kent: Trevlig, Bra basist, Kul och Schysst när dom efter lucia hade en spelning sa han i högtalarna när dom hade ljusstaken framme, VI HAR SATT UPP STAKEN!!!

Ronny: Trevlig, Kul, Gillar buskisskämt(precis som jag), Duktig gitarrist och Sköter mellansnacket mycket bra ibland med nån fyndighet också och nåt spex kan det bli också ibland, t.ex en gång åh gud vad vi skrattade åt det så i Linköping FP fanns det ett nerhissningsbart gardin just ovanför trummorna på scenen då tog han ner det så att bara cymbalen stack fram och Mattias var där bakom och stack fram pinnen på cymbalen när det behövdes eller när Erica tappade vattenflaskan sa han högt och tydligt i högtalarna: ERICA KASTAR VATTEN!!!

Mattias: God trummis, Spexig, Kul

Och slutligen några blandade actionbilder

Ronny ska strax få en lufstmäll i avrundningen av låten LAXÅ mer känd som Jackson genialiskt och mycket roligt översatt av Stickan Andersson

Erica instängd

Erica har plockat fram sin lilla svarta... SAXOFON!!! åter ett Ronny citat före låten No Matter What

Stellan spelar på Keyboardet och hukar sig samtidigt wow vilken duktig speleman

HA De!!! Mvh Johnny Nilsson

PS Vet ni förresten att Ronny heter också Nilsson i efternamn så när vi är på samma plats så är det Ronny och Johnny Nilsson därför föreslog Ronny bara på skoj att vi skulle starta dansorkester ihop och att den då skulle heta: "Johnny Ronnys" hur go ä den då!!!
DS

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-01-31 klockan 00:47. Anledning: FÖRBÄTTRING AV RUBRIK
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-02-02, 23:22   #2
Stefanity
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Stefanity
Standard

Jag har också skivor med Drifters i min samling fast konstigt nog är det en Amerikansk grupp med svarta musiker som funnits sedan 1953

Det känns som att Värmlänningarna stulit namnet av bandet som hade Ben E King som sångare och gjorde hitsen Under The Boardwalk och Save The Last Dance For Me ....

Dansband i all ära men tacka vet jag Doo-Wop

Fotograferande Lastbilschaufför
Kolla gärna in Min Fotosida
Stefanity besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-03, 12:30   #3
Jonmpa
Medlem

Smile

Värmlänningarna? JAHA!!! jag förstår vad du menar, nej, nej, nej det stämmer inte, Drifters orkester kommer ifrån Lidköping i Västergötland och spelar Dansbandsmusik av modernmoget slag och det var politikern vad han nu hette som jag tog det där uttrycket HUK ER I BÄNKERA FÖR NU TAR HAN SATS, TAGE ELANDER ELLER VAD HAN NU HETTE, DRIFTERS ORKESTER HAN NOTHING MED DET ATT GÖRA. Mvh Johnny Nilsson
PS förövrigt är det igen stöld att kalla sig Drifters för amerikanarna hette ju THE DRIFTERS tror jag och är från ett annat land. DS
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-03, 17:19   #4
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
och det var politikern vad han nu hette som jag tog det där uttrycket HUK ER I BÄNKERA FÖR NU TAR HAN SATS, TAGE ELANDER ELLER VAD HAN NU HETTE,
Här är kortfattat vad det handlar om:
Tage Erlander hade berättat på TV en gång: Hur en präst kommer direkt från prickskytte till predikstolen med sin bössa på axeln, då han hade glömt bort tiden. När han står där och börjar sin predikan går det av ett skott eftersom geväret inte är säkrat – och åhörarna blir naturligtvis helt skräckslagna. Då utbrister någon i församlingen: ”Huka er i bänkarna … för nu laddar han om”.

Här finns hela historen och intervjun med Tage Erlander i Hylands hörna 1962.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=668173
Historien kommer in ca 4.55 i intervjun och slutar ca 7.20 i den samma.

Hälsar
Bengt
Gammal 2007-02-04, 14:15   #5
Jonmpa
Medlem

Smile

det var en ännu roligare historia än den jag har hört, det är nog samma historia fast jag har bara hört att det var nån som sa det där uttrycket. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.