![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Var och fotade lite i Jönköping idag mestadels tåg, men även bussar hamnade framför kameran, detta är lite av bilderna jag fick..
![]() ![]() Arriva 6729 "SFZ 649" vid Östra Centrum.. ![]() Swebus "SJY 664" också vid Östra Centrum.. ![]() Arriva 6720 främst på linje 1, bakom är 6713 och 6710 på linje 3 och 2. Dessa bilder tagna vid Juneporten. ![]() Här syns alla bussar mer eller mindre, 6720, 6713 och 6710 vid Juneporten.
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Trevligt trevligt
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Trevliga bilder.
Åker dagligen med "Ettan" och även "Trean" ibland. Nackdelen med linje 1,2 och 3's bussar är att dörrarna låter något förj*****t
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
hade inte tänkt på att de var så mång jönköpingsbor i forumet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hå hå ja ja, imorgon blir det att åka med en buss i stil med bild ett eller två. Tydigen ledig halva dagen iaf så man får fota lite.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag undrar varför Jönköping användar inte Digtalskylt (Skylt med autotexter) på Scania bussar. Nästan alla Scania bussar i Jönköping använda Lappar, rull-texter. Det är inte helt fel med det men jag undrar varför?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Moderator
|
![]()
Lite historia bakom linje 1, 2 & 3's skyltar kan jag ta iaf. Varför de ej är digitala vet jag inte men färgen de har bygger på det gamla spårvägsnätet som fanns i Jönköping. Lite mer ingående fakta finns på:
http://www.jsbs.se/fredriksson/jonkopingssparvagnar.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
kan ju vara för något duktig byggare...att bygga upp jönköpings gamla spårvagns nät =) jag är för kass på att bygga
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Moderator
|
![]()
Hakar på bildtråden med bussar från Jönköping, fångade en på bild när jag väntade på 3'an mot Ljungarum(Råslätt), uppe vid A6 Center är bilden tagen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Mot Ljungarum
![]() ![]() Har en känsla av att någon forumit bor där ![]() ![]() Trevlig bild för örvrigt.