![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
...är gjord åt en estlänning som tillverkar båtar till Virtual Sailor.
Designen tog ca 5 timmar effektiv arbetstid att göra. Vad tycks om den? Duger den? ![]() Adress: www.estonia-ship-design.tk
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Första sidan är grym vid språkvalen,sen är startsidan lite väl enfärgade men i helhet funkar det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hei dette er en fin side.
![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra och snygg sida!
Vilket program har du skapat den med?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Programmet heter BlueVoda.
Gratis att ladda ner, men däremot kostar det pengar att lägga upp filerna på internet. Det skulle kunna göras gratis, men filerna är i bvp.-format och måste därför läggas upp med BlueFTP som alltså kostar en slant per månad.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Eller så gör man som jag, förhandsgranskar, väljer Spara som... och Sparar i .htm format. Jag lovar det funkar! (Bara Jimmy som inte tror mig)
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej.
Designen är helt ok, ren och snygg fast det är väl nån mall i programmet som du använt va? ![]() Om jag får komma med något förslag: - Ändra så att sidan inte kräver en bredd på över 1000 pixlar, onödigt för oss som kör med flera 800 fönster i bredd och då får en scrollist nertill. Tycker personligen det är bra att låsa sidor till en bredd som passar 800 skärmar och sedan ha utfyllnad till höger. Brukar vara lagom att lägga allt i en tabell på runt 770 pixlar. Jodå, jag vet att de flesta kör med betydligt större upplösning än så nuförtiden men många av oss utnyttjar ju det för att ha fler fönster öppna och inte för att köra webbläsaren över hela skärmen... Flödande text som i det här forumet blir ju också svårare att läsa om raderna är för långa så även här kör jag med fönstret indraget till ca 800 i bredd. - Skall du tvunget använda ramar så glöm inte att skriva en beskrivande text med alla sökord du vill ha inom BODY taggen i indexsidans ramdefinition. Då får sökmotorer lättare att indexera... Lägg även in ett javaskript så att undersidor öppnas om inom ramarna om de hittas via en sökmotor. Ge varje undersida en unik titel inom TITLE taggen och inte "Untitled Page" som du har nu. - Lägg in små vanliga länkar till varje språkversion med på förstasidan så kan de som inte har Flash installerat kan nå dem. Sökmotorer tex... Jag skrev lite lips om design för sökmotorer här för ett antal år sen men de gäller fortfarande: http://www.bengan.com/tips/sokmotor.asp Där finns även exempel på text i ramdefinitionen.
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kommer dock nog inte ändra någonting. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Fast man kan ju då undra varför du ställde frågan? För att alla skulle applådera? ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Ville ha lite åsikter om hemsidan jag hade byggt... och det fick jag. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Alright, bara för det skall jag göra en egen Pandora radio nu. Verkar intressant.
![]()
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Ska bli kul att höra hur det blir sen...
![]() |
![]() |
#13 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Får återkomma med mer kommentarer när jag läst igenom forumet mer... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Eftersom jag gjorde min första sida -94 så är allt old school för mig. O allt annat än handhackat i Homesite är naturligtvis skräp ![]()
![]() |