![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Snart är sommaren här och blommor och bin vaknar till liv.
Det är nu man får passa på att leta sommar jobb så då kom jag på idén att fråga här efter förslag om vad man kan söka för sommarjobb. En liten dröm vore jue att få sommar jobba på någon muséijärnväg eller inom spårtrafiken iaf. Så brainstorma och skriv här vad ni kommer på för förslag så vore jag tacksam. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
SJ kanske vill ha som förra året.
Men INTE Kebab house, Dem lurar en! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Appråpå museijärnväg (osäker på stavningen ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
VA?
![]() ![]() Vad gäller museijärnvägarna, så är ju det mesta jobbet på dem ideellt.
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det inte så att allt arbete på museijärnvägarna är frivillgt och att ingen får betalt? Jag tror faktiskt det är så att man får betala (medlemsavgift) för att arbeta där!? Å andra sidan får man se det som en hobby och inget arbete...
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det där med att arbeta på museijärnväg är ett ganska roligt och krångligt ämne. Hittills när jag har arbetat med veterantåg har jag inte behövt betala ett öre i medlemsavgift, på många ställen "betalar" man genom att serva fordonen eller dylikt. Den "lön" man brukar få är fika och/eller lunch och eventuellt logi för natten.
![]() |
#8 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Man arbetar helt ideellt (stavas väl så?) på en museijärnväg, det vet jag, då jag har arbetat för både TJF och SMAB förr-förra sommaren (2004).
Fick dels måla lite fordonen och dels hjälpa till ute på linjen på vissa ställen och var med på slipersbyten m.m
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Finns det sommarjobb för 11åringar?
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nej, det finns det inte, i alla fall inte inom acceptabla rörelser. Arbete på företag måste man vara 13 år för att utföra och 16 år för att hantera kassa. 15 år för kommunfinansierade sommarjobb. Men du kan ju fråga någon som du känner om du t.ex. får bokföra alla sina föräldrars noter, videoband, CD-och LP-skivor. Det gjorde jag förra året, tog en väldans tid men det lönade sig också.
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Jo, diesellok är roliga att köra, fick faktiskt köra själv en kortare bit när jag sommarjobbade (nåja, en vecka iallfall) på SMAB.
![]()
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Sparkfot: Jo
![]() Ni andra som undrar: Det var en Z4p, numret har jag tyvärr inte i "huvvet" just nu..