![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
God fortsättning på er alla.
Ska börja året med en dum fråga som jag hoppas någon kan svara på. Jag har installerat FS2004 (äntligen uppgraderad) och har hittat en mycket intressant plugin på, ovanstående flygplats (Vängsö, Gnesta) där jag har flugit från många gånger. Men jag är mycket osäker på vilka ställen respektive filer ska in i för att det ska fungera. Hittar liksom inte var infon ligger för övriga flygplatser. Det är en installationsbeskivning med men i mitt tycke inte klar nog. Kan någon dessutom förklara vilken rad i panel.cfg parametrarna till Cherokeen skall skrivas in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Generellt sett brukar man skapa en mapp med ICAO-koden (ESSA för Arlanda t.ex) som namn eller flygplatsens namn. Den mappen lägges sedan i din FlightSimulator 9\Addon Scenery-mapp. Vad mappen innehåller beror på vad modifieringen består av, endast hur landningsbanan/taxibanorna går eller om även miljön runt om är ändrad. I det första fallet innehåller den endast en mappen Scenery och i andra fallet två mappar, Scenery och Texture.
T.ex mappen Gnesta, som innehåller mapparna Scenery och Texture, lägges i FlightSimulator 9\Addon Scenery. För att sedan få den med i FS2004 måste du starta FS2004, gå in i Settings/Scenery Library/Add Area och leta upp mappen med Gnesta i Addon Scenery. Till sist, starta om FS2004 så skall du hitta flygplatsen, om nu ditt scenery var gjort för FS2004. ![]() För fler frågor om FS2004 besök gärna ett annat forum enbart för Flight Simulator, FS Nordic
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hej!
Essz är en mycket vacker flygplats, både i simulatorn och i verkligheten. Jag hade lite problem med att få min att fungera även fast den var aktiverad inne i Fs9. Själva mappen som du laddat innehåller troligen en Scenery-mapp en Texture och sedan en Extra mapp. Om du läst installationsdokumentet så står det att "Vimacore2004.dll" och "Vimaiscn.dll" ska in i Moduel mappen "T.ex. C:/Program/Microsoft Games/Fs9/Moduls" Ljudfilerna in i Fs9/Sounds. Själva Flygplatsen, Essz-mappen ska, (iaf. för mig) se ut såhär ![]() Sedan in i Fs och aktivera flygplatsen, går att göra via Settnings/Add scenery. Mer hjälp kan du kontakta mig här via forumet eller på Msn. ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack för tipsen, har inte hunnit med att kolla riktigt ännu. Jag hör av mig till dig Basse, tror jag behöver lite mer hjälp får det inte att funka riktigt som jag vill, Vi hörs
|
![]() |
![]() |