![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Försökte ladda ner filen combstuf.zip från train-sim.com men den fanns tydligen inte kvar för söktjänsten svarade "no match". Är det någon som har filen och kan maila? magnus_y1@yahoo.se mvh Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Är du säker på namnet? Train-sim.com brukar inte plocka bort filer.
Kan vara ide att söka på bara en del av namnet som t.ex. "stuf". Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
Har själv också testat att söka på "stuf","comb". Men fick samma meddellande " no match ". Efter en omfattande genomsökning av mitt cd-arkiv hittade jag " combstuf.zip". Ähum, har e-postat den till magnus_y1 igår. På http://uktrainsim.com/ finnes en liknande, UKTS_3682 alltools 14 kb. Där finnes en fil som heter " combref ". Hoppas att det underlättar lite för er, Är det fler som är på jakt efter " combstuf.zip-filen. Skicka då ett e-postmeddellande till mig. Mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter som du vill ha alla orginal objekt ifrån alla orginal rutterna i din rutt!? Strunta i det!
Varför? Jo för att det finns så mycket bättre gjorda objekt att ladda ner. Jag använder inga orginal objekt längre. Ja, förutom några saker (staket m.m.). Men då plockar jag bara ut dom, ur orginal rutterna...
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jo visst är det snyggar, men jag har ett lite större problem. Min dator kalar inte alltför avancerade och minneskrävande objekt. På T.ex KMJ sjunker fsp till runt 5 i städerna och eftersom det är jag som bygger, bygger jag utifrån min dators förutsättningar. men när jag skall bygga landskap mer på allvar kommer jag självklart att testa hur mycket nytt jag kan ta in och samtidigt få en aceptabel fsp nivå. Bu håller jag mest på och lär mig RE så om ruttten någonsin blir klar kanman ju spekulera i. Men jag tycker helt klart det är roligt att leka med Re, numera bygger jag mer än jag kör. mvh Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jaha, det var en annan femma... Det är en lärorutt.
Missa inte guiderna här: http://www.lindisdesign.com/mstsakuten/ och här: http://steam4me.railpage.org.au/trai...als/index.html Lycka till med byggandet!
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kolla runt lite på www.train-sim.com och hitta vad du verkar leta efter. Sök på: alltools.zip
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Minns när jag började med RE för ett bra tag sen... Försökte ett tag, men vi kom inte överens... Nä, RE är nog inget för mig... ![]() Sen gick det några månader och jag kunde inte hålla mig... Nu, rackarns ska RE besegras... Ett värdefullt instrument för mig att besegra RE va den här guiden, kostar dock 20 dollaris, Michael Vones "Guide to route building": http://www.trainsimulatorworld.com/catalog/b506.htm Nu finns det ju väldigt mycket mer guider på länken som Pierre visade på, så man kommer mycke längre nu utan denna guide... Men, om man tycker att det kan vara värt pengarna, så är den mycket bra för att lära sig RE, absolut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jo jag är helt klart fast i Re. Nu har jag som sagt inte landskaps editerat särskilt mycket än utan jag lägger mest spår. Men allt har sin tid och efter 10 ombyggnader kan ju "lära sig" rutten bli något värt att lägga upp men jag lovar inget. Jag har fått filen jag efterfrågade via mail från Traingoal så nu har jag alla objekt i rutten. Magnus Senast redigerad av magnus_y1 den 2005-10-11 klockan 14:25. Anledning: stavfel |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Ursäkta att jag tar mej in i tråden här.
Men eftersom att jag tidigare gjorde en tråd om filen så vill jag få lite hjälp av er här inne... ![]() Japp, för nu har jag sökt och hittat filen som låg i downloaden. Jag såg inte direkt den när jag bläddrade runt bland alla andra. Det hjälpte inte så mycket med att hålla utsikt till den, men efter ett tag så fick jag börja med att söka i tjänsten i train sim. När jag kom dit så var det meningen att jag skulle hitta den rätta filen. Först så sökte jag på combstuf.zip i den sidan. Men tyvärr så kunde det ej identifiera den i sidan. Jag fick efter ett tag höra om att man fick testa med att skriva "alltool.zip" istället för "combstuf.zip" av pierres inlägg som står lite längre upp. Till sist när jag nämnde alltool.zip så kunde det hitta den. Det började med att jag fick vänta en stund till den blev installerad. Sen valde jag att klicka på kommando filen alltools för att få tag på mina objekt. Nu när jag klickade där så kom det upp ett medelande att det inte kunde överföra den till programet. Bilden på den kan ni få se här nere. Vad är det som är fel nu när jag ska hämta den till mitt spel?
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tänk på att jag kan ha fel, är inte alldeles säker, men du kan ju testa... Mitt tips är att det du skall föra över till din rutt inte ligger i samma mapp...Det kan ochså vara så att du inte har alla originalrutterna installerade, kan vara därför att den bråkar med dej, men som sagt var jag är inte hundra... MVH Kenneth
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
har du lagt den på rätt ställe?? Så den kan kopiera allt..
Den ska alså ligga i din MSTS\routes mapp.... sen får du gå in och ändra i bat filen... call xcopy .\Europe1\Shapes\*.* .\%1\Shapes\*.* call xcopy .\Europe1\TerrTex\*.* .\%1\Terrtex\*.* call xcopy .\Europe1\Textures\*.* .\%1\Textures\*.* %1 = din rutts mappnamn... copy comboref.ref %1.ref del .\%1\%1.ref xcopy %1.ref .\%1\%1.ref del %1.ref likaså ska din rutts .ref filsnamn ändras i dessa rader..
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Läs alltid readme-filen, när du laddar ner något. I den står hur du ska installera!
Nu hittar jag inte igen alltools, varken på train-sim.com eller på mina dvd, men jag har för mig att bat-filen ska vara i din rutts mapp och din rutts mapp ska vara i Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES OBS! Alla orginal rutterna måste vara installerade! Skulle det ändå inte fungera, kan man manuellt kopiera över alla objekten. Kopiera alla shapes och textures mapparna ifrån alla orginal rutterna till din rutt. Har också för mig att det följer med en ref-fil, som man skall använda istället för den du har till din rutt. Det är bara att döpa om den, till vad din ref-fil heter. OBS! Detta gäller endast om du inte laddat hem och installerat andra objekt! Har du installerat annat före, så kopiera texten i (alltools) ref-filen till din rutts ref-fil... Detta med att kopiera alla objekt ifrån orginal rutterna var något man syssla med i början, då det inte fanns så mycket objekt att ladda ner. Tänk på om du verkligen vill göra detta! Finns så mycket finare objekt att ladda ner nu och gör du detta så blir din rutt storleksmässigt väldigt stor. Lycka till!
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej!
En annan tanke om man vill ha med alla originalgrejorna är ju att man kanske inte är van vid att bygga, ladda hem med mera och kanske bara testa sej fram... Men en sak annars är att det gör ingenting att man har mycket i rutten när man bygger eftersom Route Riter fixar detta. Den tar ju bort det man inte har använt i sitt bygge... MVH Kenneth
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Tack för att ni skrev åt mej allihopa.
Nu har jag fattat vad jag skulle göra för att få in resten av objekten. Det gick inte så fort kan jag säga, för när jag skulle öppna den igen så stog det på samma text. Men när jag satt och studerade Pierrs inlägg så fick jag veta vad man skulle göra. Jag började med att flytta alltool.zip mappen till ruotes som låg i Trian simulator. När jag hade gjort det så fick jag börja med att trycka på filen och göra ett nytt försök. Nu när jag startar den så står det med en annorlunda text så på bilden. Vad är det jag ska göra när det dyker upp ett sån här informationsfönster?