Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-14, 01:04   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Hjälp! [TSM konvertering]

Hej,

Jag var så glad idag när jag fixat ihop min egna "tank vagn" och min egna boggie samt min egna plattform i TSM.

När jag skulle fixa in plattformen som exempel i Train Simulator så klagar programmet efter att dos fönstret har körts:



Jag vet inte vad jag skall göra. När jag ska sätta ut min plattform i RE klagar den på att den inte hittar .ace filerna till plattformen.

Hjälp motages tacksamt!
Tack på förhand!


Med vänliga hälsningar:
Pson



Edited by - Pson on 14 June 2002 01:06:59
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-14, 08:02   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Enligt felmeddelandet låter det som om du struntat att mappa upp texturen på din modell eller att TSM inte hittar dina texturfiler.

Ser modellen rätt ut i TSM med texturer?

Kolla tutorial och se hur de gör med texturer...

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-14, 11:16   #3
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Hej Fredrik!

Vad menar du med att "mappa upp" texturen?
Jag använder texturfilen ifrån "Textures" mappen som följer med TSM och jag ser texturerna i själva 3D-programmet.

När jag gjorde ett hus i Tutorialen så la dom bara på texturerna genom att leta upp dom i datorn, sedan satt den på modellen.

Sen vad jag kan se beskriver dom inte så mycket om texturer mer, men när jag konverterar till Train Simulator så får jag det här felet.

Skapar TSM någon .ace fil som ska vara med vagnen/objektet men som inte hamnar på rätt ställe? Kan man hitta denna någonstand och lägga in i rätt mapp?

Och när jag skulle konvertera min egna tankvagn så blev det samma fel, trots att jag inte hade satt på några texturer!

Och min perrong syns i RE men när jag ska placera ut den så klagar den på att det saknas .ace filer och jag vet inte vad jag gör för fel?

Tack på förhand och tacksamm för svar!


Med vänliga hälsningar:
Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 19:06
Får ja ingen hjälp får det bli så här...[Och nu bl prymikom 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 24 2003-01-03 18:18
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? niofem MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-10-16 19:59
Hjälp mig finna denna rälsbuss. Trigger MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-13 00:38



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009