![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Ja, gissa vad detta är för sak som här kommer utan textur...
brandtorn_bild1.jpg Några ledtrådar är att det är stort, numera onödigt, inte nödvändigt för en järnväg men var vanligt förekommande i början på 1900 talet och slutet på 1800 talet... Att titta på bildnamnet är att betraktas som fusk.... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Nu är jag kanske helt ute och cyklar men jag skulle gissa på att det antingen är ett klocktorn eller ett brandtorn.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
brandtorn_vray_render.jpg
Slutresultatet i renderad form. Observera att det här tornet enbart är ungefär 24 meter högt - jag tog dimensionerna och hämtade inspiration ifrån Bunkris brandtorn men det är ingen exakt modell av detta. Pga höjden 24 meter så når tornet inte över t.ex. speedtrees granar och tallar. Detta pga dessa är högre än 24 meter. Men brandtornen stod oftast på kullar och hade skogen närmast sig nerhuggen - för att man skulle få bättre utsikt. Man bör mao placera detta torn på en kulle.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser riktigt bra ut
![]() Skulle nog vara användbart såhär i nyårstid, med alla raketer å smällare som kan fjutta på eldhärdar lite här å där om man har osis ![]()
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Jag tar gärna en nerkluddad version och använder på DONJ om du tillåter det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Spyfrog,
du får ursäkta men för mig skulle det platsa som en gruvlave, dvs ett hissshakt som stod över nedgången till gruvan!? bilden från: http://www.osgf.se/
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |