![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har inte prövat, men kan jag samtidigt ha två olika installationer av Trainz 2010 på datorn?
Tanken är att jag skulle kunna ha den ena installation till för att kunna provinstallera saker och se om de var något att ha. Det hade nog varit bättre med två datorer men det hade kanske varit helt omöjligt. Både installationerna måste ju vara uppkopplade till N3V. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Inget jag skulle rekomendera!
Hade TS2009 och TS2010 instalerat, men jag tog bort TS2010 eftersom jag inte vart nöjd med den simulatorn. Efter att jag tog bort den så krachade databasen för TS2009. De gick inte spara nya sessiner och en del objekt försvann! Men som tur var så tar jag backup på localmappen med jämna mellanrum, så det var bara att instalera om TS2009 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Det slår nog bakut redan när man ska inst. "andra" spelet, som ju då redan finns installerat. Möjligtvis om du kör med två olika operativsystem på olika partioner/hårddiskar på samma dator. Däremot är det inga problem att ha "samma" Trainz inst. på mer än en dator. Har båda mina (2006+2009) inst. på två olika datorer, och det funkar felfritt med DLS-uppkopplingar, mm.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-06-02 klockan 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Att ha olika Trainz installerade på samma dator olika partitioner fungerar utmärkt. Jag har haft TS2010, TC3 och TRS2006 installerat på samma gång. Det fungerar bra.
Att man kan ha Trainz installerat på olika datorer visste jag däremot inte. Trodde det skulle bli problem med registreringen gentemot N3V. Men bra att få reda på för framtiden. Jag får testa installera ytterligare en TS2010 imorgon eller så. På prov hade jag en bekants TS12 installerat under ett par dagar, utan att datorn var uppkopplad till nätet. När jag tog bort den igen gick allt över styr. Senast redigerad av CGD den 2011-06-03 klockan 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Du kan ha hur många trainz som helst installerat så länge de är olika, typ 2010, 2009, 2006 osv.. men vill du ha två identiska såsom två installationer av tex. 2010 då går det sämre. Då måste du ha två operativsystem.
Detta är på grund av att moderna program och spel, lägger data i Windows register. försöker man installera två av samma på ett operativ, kommer det upp att du redan har installerat det. Cd-key och annat finns redan registrerat i registret. Är det riktigt modernt, får du inte ens upp alternativet "installera" utan bara "avinstallera?" Därför skall man akta sig för att manuellt rakt av, radera en mapp med ett spel, infon i registret blir kvar, och när man sedan skall installera det igen, blir man nekad för det finns redan enligt registret. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|