Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-16, 15:03   #1
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Question Hur slår man samman plygoner

Hej

Nu har jag stött på ett problem med GMax som jag inte lyckas lösa på egen hand.

Framsidan på mitt lokstall har aldeles för många polygoner när jag har fått till formen den skall ha.

Det var den boleanska klippmanövern när jag klipte bort dörrhålen med de böjda överstycken som ställde till det.

Bortsett från att det i sig inte är bra blir det nästan omöligt att texturmappa denna yta då.

Så hur slår man samma polygoner/patchar (som denna bild visar)
det måste ju gå, eller?

MVH / Björnl
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lokstall.jpg (128.1 KB, 78 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009