![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Gjorde ett försök att byta motorljud på några lok.
1 Gick in i konf-filen till T44 och kopierade KUID:s för "engine-spec" + "engine-sound". 2 Tog bort motsvarande KUID:S på con.filen till de lok som jag ville byta ljud på och "klistrade" in kopierade KUID:s från T44:an. Resultat: Ingen ändring alls på motorljudet. Hur gör man för att byta motorljud?????????? goran |
![]() |
|
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
engine-spec kuid:et är till lokets engine fil, dvs infon om dragkraft, bromsar o hastighet, det har inget med ljuden att göra
därimot hornsound är lokets tuta engine sound är lokets motor ljud det verkar ju som du har gjort rätt (förutom engine-spec?) jag antar att det loket du ville byta motor ljud på inte redan hade samma ljud? Kan du säga vilket lok du ville byta ljud på så är det lättare att hjälpa dig Tomas |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Då alla config.txt cachas så "märker" inte Trainz dina ändringar.
Dock finns ett specialknep. Auran avråder dock från att editera då det kan gå snett men vet man vad man håller på med så... ![]() Ta bort denna cachefilen Auran\Trainz\Cache\world_cache_Dispatcher.chump Den skapas på nytt när Trainz startas och dina ändringar läses in. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
doh, det glömde jag helt bort o säga ja, tack Fredrik
![]() /Tomas pokes himself with a catenary pole :P |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej Tomas
De lok som jag gärna skulle vilja ändra "soundet" på är de diesellok i UTC:n som inte låter som diesellok (min bedömning) tex de flesta F7-loken tex ATSF F7A och F7B (låter som SJ:s växellok Z66 ungefär, dvs brummar lite svagt - men det kanske är originalljudet på F7 ![]() Var finns filen Auran\Trainz\Cache\world_cache_Dispatcher.chump? - har letat men inte hittat den. goran |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tomas
Jag hittade "chump"-filen. Nu mullrar det som det ska från dieselloken som tidigare bara hade svagt brumljud - TACK FÖR HJÄLPEN!!. Min fråga kvarstår dock: finns det olika "enginesounds" att ladda ner från Auran eller från annat håll? goran |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ändra sound, mm | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-03-07 05:56 |
Fråga angående byte av cabar i lok m.m! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-07-18 14:09 |