![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
TRS har slutat fungera om man ska ha upp den första menyn måste man starta om datan för de gå bara en gång per påstängning. Om man gå in på att börja spela så hänger det sej. Lika dant med content manger plus. Det hände efter att jag hade installerat RA loken från banbyggarna. Kan man ta borta dessa loken på ngt sätt?? Andra tips??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Om du sätter på trainz och sedan går och tar en lång lunch... Och sedan lite kaffe på det. Och tårta. Och glöm inte middagen lite senare. och efterätt. och en stooor skål med godis! och sedan när du kommer tillbaka efter det så har nog trainz startat.
![]() Det brukar bli så med jämna mellanrum att trainz måste bygga om databaser och det enda du kan göra är att vänta. Det kan på sin höjd ta en 2-3 timmar. Det går tyvärr inte att göra något åt detta, man får hålla ut.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hade det varit Ra-lokens fel hade nog så gott som alla svenska Trainzanvändare haft problem. Som sagt, bara att vänta, allt från 10 min till någon timme beroende på hur mycket man har inst. och hur pass snabb dator man har.
Senast redigerad av ekankal den 2009-01-11 klockan 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Lät datan stå på inatt (7timmar) och de stod "svara inte" och var fortfarande kvar i den allra första menyn innan spelet hoppat igång. Någon som har något annat bra förslag eller ska jag försöka igen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är att installera om spelet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Du får spara dom från CDP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22019 Läs det 5:e inlägget, där har du svaret.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket alla!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har råkat ut för detta, ett flertal gånger. Då jag har installerat nytt matrial. Att databasen måste uppdateras. Ibland har det gått smidigt och ibland har jag fått vänta 10 minuter och har det varit väldigt illa, så har det rört sig om flera timmar.
Mitt tips, är bara att vänta och inte göra något annat på datorn, meddans databasen byggs upp på nytt. Ibland har jag varit lika ivrig som du och inte kunnat vänta tills den nya databasen har blivit klar och då råkat ut för att programmet inte svarar. Har då stängt av datorn och låtit den vila 10-15 minuter. Slagit på den på nytt och startat upp Trainz (Start). Stängt ner Trainz igen och sen gått in på CMP och låtit den bygga upp databasen på nytt och låtit datorn vara ifred tills databasen har blivit klar. Men som sagt. Kan ta 10 minuter och i värsta fall flera timmar. Okey vet någon var man hittar filerna för vill gärna säkerhetsspara en rutt? Ärligt talat. Vet ej hur man gör i TRS2006. Var mycket enklare i TRS2004. I TRS2006, så får mapparna för mig, helt ologiska bokstäver och siffror, som inte säger mig ett dugg. I TRS2004, så hade man i alla fall kuidnr. att gå på. Enda tipset jag kan ge. Är att kopiera local-mappen, om du skulle behöva göra en ominstallation. Men prova först, att slå av datorn och låta den vila i 10-15 minuter och sen köra igång Trainz som ovan.
![]() |
#12 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Bra tips Bengan men sen kan det vara så att man bör ha burken igång utan några andara program under den tiden som behövs för att reorganisera den lilla databas som du har på din egen dator.
![]() |
#13 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det glömde jag, att lägga till. Att stänga ner en massa onödiga program, som kan ligga och jobba i bakgrunden och störa.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Tack för all hjälp men slutet blev att avinstallera spelet å sedan installera det igen och nu fungera det som vanligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Det är bra att allt funkar som det ska igen
![]() |
![]() |
![]() |