Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-06, 17:29   #1
Slash2
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Standard Föra över filer från en dator till en annan?

Hejsan.

Jag har säkerhetskopierat hårddisken till min stationära dator och har filerna på min laptop. Jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över filerna t.ex. rutter man börjat bygga på till Trainz på laptopen om banan inte är packad som CDP än. Är det bara att kopiera Local-mappen då eller?

Tacksam för svar // Alexander.
Slash2 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-11-06, 22:12   #2
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Du kan väl bränna dina rutter till DVD-skivan. Det går inte flytta hela programmet till annan dator, du måste installera simulatorprogram.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 19:23   #3
Slash2
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Du kan väl bränna dina rutter till DVD-skivan. Det går inte flytta hela programmet till annan dator, du måste installera simulatorprogram.
Nu verkar du ha missförstått mig en aning. Jag har säkerhetskopierat hårddisken från min stationära, däribland Auran-mappen. Jag har även TRS2004 installerat på min laptop, så jag undrar hur jag ska gå till väga för att kunna föra över saker från ena spelet till det andra. Är det som när man ska göra en backup att det är Local-mappen man ska kopiera?
Hoppas min fråga blev lite tydligare nu.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-09, 16:43   #4
Slash2
Medlem

Standard

Är det ingen som har någon aning? Jag har lyckats starta TRS 2004 från de säkerhetskopierade filerna, allt fungerar UTOM Content Dispatcher. Just därför skulle jag vilja veta vad jag kan göra för att få in en bana från ett spel till ett annat, i TRS 2006 är det ju bara att kopiera Local-mappen, men en sådan finns ju inte i TRS 2004...
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-09, 16:59   #5
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

jag har lyckats genom att överföra filerna som exempel filer på banor jag gjort genom att skicka de över genom msn eller bifoga de i ett meddelande du skickar tillbaka med bifogade filer. Då kan du bara ta meot eller öppna de i den andra datorn om du förstår vad jag menar!

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-09, 17:50   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
Är det ingen som har någon aning? Jag har lyckats starta TRS 2004 från de säkerhetskopierade filerna, allt fungerar UTOM Content Dispatcher. Just därför skulle jag vilja veta vad jag kan göra för att få in en bana från ett spel till ett annat, i TRS 2006 är det ju bara att kopiera Local-mappen, men en sådan finns ju inte i TRS 2004...
Var inte med riktigt, vad du menade först. Om det var till TRS2004 eller TRS2006. Då du skrev TRS2004 och Local-mappen blev inblandad. Som du nämner här, så finns ju inte den i TRS2004. Så det blev lite virrigt för mig.

I TRS2004 så är det World-mappen du ska kopiera över. Den innerhåller alla dina downloads och i Custom-mappen finns de saker som du har gjort. Sen är det ju frågan, om du vill ha med allt därifrån eller inte. Är det bara ruttbyggen du vill föra över. Så öppnar du World/Custom-mappen och kopierar mappen maps eller så öppnar du den och bara kopierar den rutten du vill föra över.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.