Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-24, 23:05   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Läste igenom artikeln och noterade detta:
"A variety of exciting routes including: 3 fictional routes, covering the UK, Europe and USA. Plus Oxford Paddington, Bath Templecombe, Cajon Pass, York Newcastle and Hagen Siegen"
Om jag uppfattar detta rätt så säger dom att de tre nya rutterna är påhittade. Tycker i sånna falla att det är riktigt, riktigt uselt!
Att bygga en verklig rutt, med hyfsad kvalitet och trovärdighet kräver ganska mycket mer resurser än en fiktiv... Det duger ju inte med att "bara" sträckningen är korrekt, åtminstone en majoritet av de "landmärken" man bör se på den aktuella sträckan bör ju vara trovärdigt återgivna. Spåren, signaler, tavlor ska ligga rätt. Och, allt det tar ordentligt med tid och platserna bör helst besökas och dokumenteras. Mastigt jobb.

Personligen tycker jag att det är riktigt riktigt bra att om dom nu promt måste göra nya rutter, så är det bra att dom åtminstone gör dom fiktiva. De begränsade resurser dom som utvecklare ändå har, ser jag MYCKET hellre att dom spenderar på dokumentation och kod. Verkliga rutter kan vi freeware- och payware-makare göra. Vi kan inte göra kod.

Riktigt riktigt bra RSDL!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat