Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-06, 17:55   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Har inte så jättestor koll på hur detta funkar, men jag har mina aningar...

Först och främst: Har du sett denna hållplats funka på någon annan bana, dvs att spårvagnen stannar på "rätt" ställe?

Om nej:
Jag tror att det är själva hållplatsen det är fel på. Hållplatsen består av två stycken brytpunkter varimellan rälsen går. Som du ser stannar spårvagnen så att första vagnen (jag antar att vagnen kommer från vänster) står mitt i den brytpunkten. Då antar jag att triggern eller trackmarken om du vill kalla den så är placerad på den brytpunkten och därför stannar spårvagnen i dennas centrumpunkt. Om det är på detta viset så går det inte att ändra utan gMax/3dsmax-filen

Detta är naturligtvis som jag sa bara en gissning. Har egentligen inte en aning om hur dessa fungerar i spelet då jag inte stött på någon, eller plockat isär någon ännu. Blir dock lite nyfiken på vad som händer om man kör spårvagnen åt andra hållet...

En annan inflikning är att detta kan tyda på att spelet är gjort för lokdragna tåg, att loket hamnar mitt i där perrongen sluta och på så sätt så många vagnar som möjligt hamnar vid perrongen.

Skulle kanske säga lite mer om jag fick se config-filen. Men jag skulle försöka som du, att placera ut markers nära platformens ändar och sedan använda drive to och load kommandot.

EDIT: Detta skulle också bero på att du använder trs2004...
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat