Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-03, 13:29   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Låter som du har din ommålning i samma mapp som orginalet!???? Det fungerar inte om du inte döpt om ALLA filer och öppnat s-filen och bytt namnen där också!

Antingen så stoppar du din ommålning i en egen mapp och döper om s-filen, sd-filen och eng-filen till det du vill att loket ska heta. Öppna sen sd-filen och byt till det nya namnet. Öppna sen eng-filen och byt till det nya namnet (där det gamla står). Ace-filerna ändrar du INTE namn på!

Eller så kan du ha din ommålning i samma mapp som orginalet, men då måste du även byta namn på ace-filerna och öppna s-filen och byta till nya namnet i den också.

Jag använder programmet Zipper (finns i TK_Utils) för att komprimera/okomprimera s-filer. Det är enkelt och lätt!
Jag testade med en T44 igen så nu kommer det steg för steg.

1. Flyttade orginalet till en temporär map.

2. Kopierade loket o skikade kopian till trainset mapen.

3. Bytte namn på mappen, SD-filen, ENG-filen, .S filen.

4. Öppnade SD-filen och bytte namn på loket till TGOJ T44, öppnade ENG-Filen o bytte namn på wagon, engien, wagon och name

5. Kollade i Activity edito, loket fins i listan under disellok men när man testar att kolla loket så dycker medelandet upp " Failed to open Trains / Trainset/ TGOJ_T44.s/GC_T44.s

vad gör jag för fel ? när jag testade i går att kopiera orginal .S filen till mitt EL 16 så försvan det medelandet men då fick jag felmedelande om att det ej gick att hitta någon textur fild, orkade inte läsa mer nogrant om vad det sa.

1. Flyttade orginalet till en temporär map.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2008-07-03 klockan 13:45.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat