Visa ett inlägg
Gammal 2022-11-03, 14:42   #228
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard BENSLAND och TS22PLUS

BENSLAND och TS22

Bensland startade i Auran Trainz 2010. Sedan har skapelsen vandrat genom olika versioner. Senast i N3V Trainz 2019. Nu är det dags att gå vidare i nya N3V Trainz 22 Plus.

Inte helt oväntat så blev det röda objekt, saknade dependencies och så vidare. Men med en del "Download" och återhämtande av CDP-filer från Banbyggarna och DLS så har jag lyckats återskapa rätt mycket.

Enormt fin grafik!
Ett problem blev det - Vatten!
I sänkor och låga viadukter blev det översvämning! Vatten som inte ska vara där. Löstes med att sänka vattenytan under mark.
Men också ett flimmer av vatten. Det uppstod där det "gamla" vattnet från TRS19 agerade med det nya vattenlagret i TS22.

Här kommer det fina med TS22. Man kan med ett knapptryck gå tillbaka till Topology-verktygen från TRS19.



Jag ska i fortsättningen bygga vidare i TS22 och avslutar härmed Bensland i Trainz 2019.
Med andra ord - Bensö är avslutad i TRS19 och de två andra öarna, Carlsö och Ståhlsö, kommer att fortsätta i TS22.
Om en tid så kommer Bensö att visas i Download-delen som Bensland-Bensö ver.TS22.

Men - fortsättningen då, i Trainz 2019??
Om det finns någon som är intresserad av att ta över så kan jag skicka Carlsö i den version som finns i TRS19, vilket då vederbörande får bygga klart. Räls är utlagd och ett par stationer, men det återstår mycket att göra.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat