Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-27, 20:58   #89
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det är många som aktivt väljer att inte använda det, om dom ska bygga längre och väldetaljerade rutter. Vill du veta varför? För att dom äter prestandarden ifrån din dator som folk äter frukostflingor.

Man kan inte fylla en hel skog med dom, som du verkar önska.
Man kan enbart sätta dom nära spåret, för annars blir FPSen katastrofal.
Precis, därför har jag valt att sätta ut 3D träd osv bara någon meter intill spåren, Allas datorer är inte lika starka som t.ex min, då valde jag hellre att använda 2D träd så mycket det går så att fler ska kunna köra sina tåg i mäldardalen utan att det ska förstöra prestandan alldeles för mycket!

Citat:
Snygga bilder? Har du lagt upp detta på drive, så jag kan testa?

(Ja, vi har en projektmapp på google drive då vi är två som bygger från en och samma rutt)

De banvall du använder, är de från UKTS Freeware pack? Jag borde ha den ibockad i editorn för ett tag sedan o ämnar att använda de engelsk namngivna releasen som kom till UKTS (Istället för de tjeckisk namngivna varianten av releasen som man hittar bland de östligare sidorna)
Jajamän finns på drive, banvallen borde vara den du klickat i då den redan fanns i editorn när jag laddade ner din första verision! (Men är inte helt säker)
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat