Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-19, 00:50   #63
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Modelleringsfasen av hytten börjar gå mot sitt slut. Senaste veckorna har i huvudsak bestått av rördragning.

För er som inte kunde hitta några saknade saker förra gången kan jag upplysa om att följande saker har lagts till/åtgärdats sedan sist:
Wirear till snabbavstängningen har färdigställts, vattenrör till injektorerna har dragits, rör till tryckluftsbromsen har dragits, en lossningsventil har lagts till, en oljekanna har satts upp på pannan, gaslyktorna av trekantig typ har tillverkats för förarsidan, gasledningar har dragits och en fördelningsdosa sitter i taket hos eldaren, smörjapparaten har fått drivning och utgående oljeledningar, spakar för främre skopa och fallrost har satts upp, stänkskärmar över hjulen är tillagda, ledningar till manometrar är dragna, samt ledning till smörjapparatens uppvärmning, injektorerna har ledningar för spolning av durk respektive asklådespolning, provkranar för vattennivån uppsatta, "varning för livsfarlig ledning"-skylt uppsatt, omkastarveven har fått gängor, avtappningskranar på diverse ledningar, spillrör för vattenståndsglas, växelventil för ångvärme har tillkommit.

WIP17_interior.jpg
WIP18_interior.jpg


Visar en bild på alla rör och wirear i hytten också, så ni ser att det faktiskt hänt något sedan sist. Och ja, jag vet exakt vart alla dessa rör går!
WIP19_interior.jpg

Det enda som saknas nu är väl hastighetsmätaren, vilken jag väntar på mått på ifrån Mazz. Därtill saknas hink och spade, nej, jag menar spann och skyffel och ha vatten i respektive elda med.
Därefter börjar mastodontgörat att UV-mappa 90000 trianglar...
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat