Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-27, 19:42   #21
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Okej, kanske en dum fråga men jag har googlat runt i en halvtimme utan resultat.

I tidigare verisioner har jag för mig att man kunde välja själv vilka tangenter som skulle styra vad i simmen, nu verkar det vara helt borta i 2014.

Har tröttnat helt på att använda musen på den fula hudden och att använda musen på reglagen direkt i cabben funkar inte så bra heller, jag föredrar att använda mig helt av tangentbordet.

I manualen kan man ju se vilka knappar som gör vad och det jag är ute efter är bromsarna, hur i helsefyr styr man dom med ett svenskt tangenbord?? hittar bara engelskt tangentbord.

Så snälla hjärtans medmänniskor förbarma eder över mig, vilka knappar gäller för lokbroms, tågbroms och dynamisk broms??

Ps, en sak till bara, kunde man inte i tidigare verisioner se kommande signals status om man tryckte på F3, nu har man bara kartan till hjälp för att se om det är kör eller stopp när försignalerna är luriga?? Vi behöver bannemig ATC Har nämligen flera gånger fått signalbesked vänta kör och sedan inte hunnit bromsa när signalen egentligen var röd och vise versa.
Ä och ^ för tågbroms
Å och ` för lokbroms.
Så övre höger hörn vid backspace så klarar du dig.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat