Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-10, 16:57   #15
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
newS: Thank you, glad you liked it

Erik.H

Oj, tusan, kontaktledningsstolparna missade jag. Kolla i downloadsdelen i forumet. I tråden "swedish contents by news" finns stolparna

Hmm, längre plattformar? Dels är de plattformar som finns nu inte tänkta för RC-tåg.. Endast den långa plattforman på Nordstan & plattformarna på Ömål är tänkta att IC ska göra uppehåll vid, samt dubbla tågsätt vid rusningstid stannar bara Nordstan - Ömål - Slageberg.

Ev. så att jag gör längre plattformar på linje 2? Då måste jag dock ändra hela spårläggningen i Nordstan vilket inte här helt lätt, för det räcker inte med en lång plattform då? Men nu som sagt är det inte tänkt att IC tåg ska stanna på några stationer förutom Ömål. Banan är ju anpassad för trevagnars tåg.
Okej, då är det bana 2 som vi kanske skulle kunna köra med lite längre tåg. Tycker det är så tråkigt och overkligt när tågen pilar iväg upp till 160 på ingen som helst tid. Vill ha lite vikt i kroken

Jag hoppas att du kommer ha lite högre STH i fortsättningen också, för jag gillade verkligen ditt sätt att dra spår och man kan utnyttja det lite finare, om man ska göra bergslagsbanan lite mer som den verkliga, som jag antar är BJ? Då vore det perfekt med några sträckor 160km/h och en hel del mellan 100-140km/h också.

Finns mycket man kan göra men att köra med fullt pådrag ibland är faktiskt kul. Fort ska det gå, det är framtidens visa det.

Finns ju en ICE 3 till RW man skulle kunna använda som snabbtåg ifall man ville.

I all välmening
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat