Visa ett inlägg
Gammal 2022-08-08, 12:24   #216
Egonrow
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Kul att du gillar gamla Bensland. Fantastiskt att du har fått igång så många tåg och att du lyckats få det att fungera. Om du finner något som strular så tar jag tacksamt emot info om det. Jag kan i så fall rätta till det i kommande version av "Bensland Bens Island"
Hälsningar
Ja det är en mycket välbyggd rutt med mycket detaljer för sin enorma storlek.
Att det fungerar "episkt" är troligtvis mest för att jag har lagt upp varje tågs schema i noga uträknat samspel med de andra tågen och ändrat signalsystemet på en del ställen (vissa stationer har fått utfartssignalerna placerade före växeln till huvudspår) för att inte köra ut på linjen och bli ståendes näsa mot näsa med ett inkommande tåg, det har varit lite pill för att få det att fungera
Mycket provkörning också
Visst upplever jag vissa driftstopp men inte något jag anser är ruttens fel, snarar mitt eget.

I övrigt har jag inte behövt ändra rutten särskilt mycket, ingen spårändring eller dylikt. Norr om Carlsberg såg jag dock (vill minnas att det var däromkring) lufledningsom inte linjerade med rälsen vilket jag rättade till men det är för mig småfel som jag själv kan åtgärda när jag finner de =)

Låter dig veta om jag hittar något annat från mina anteckningar (ja, jag antecknar under tiden jag provkör rutten om ev. ändringar jag behöver göra efteråt)
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat