Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-13, 18:51   #23
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!
Länge sedan sist. Bensland finns och är under långsam uppbyggnad. Men inte utan problem. Efter tidigare erfarenhet med att STL-X-material strular/inte fungerar, så använder jag mig av TRC-systemet (author vincentrh) som fungerar bra.

Försökte, envis som jag är, att använda STL-X-bommar och osynliga klarerare för en mittövergång men icke... Bommarna gick ner vid första testkörningen, men reagerar inte vid nästa körning. Antingen har jag gjort fel - eller så är det bara att konstatera att STL-X-systemet är oanvändbar på min bana.

Kan detta bero på att banan är rund, alltså att det blir rundgång i scriptet? Någon sakkunnig som vet? Kan man inte ha en rund bana?
Bilderna (från surveyor) visar bommar vid infarten/utfarten (beroende på från vilket håll du kommer) till Gullskog, samt mittbommarna som inte fungerar.

För övrigt så arbetar jag fortfarande med att klä landskapet i grönska och bygga infrastruktur. Själva järnvägsbanan tar jag sist, med testkörning, justering av växlar och signaler med mera.

Återkommer med mera info senare
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Gullskog inut (2).jpg (187.6 KB, 280 visningar)
Filtyp: jpg Gullskg mitt.jpg (208.8 KB, 279 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat