Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-30, 01:27   #16
tufftuff
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
Standard

Inte gjort något mera på föregående projekt (som jag tycker är värt besväret för en ny bild eftersom det är sån fart på forumet)

...

Så istället visar jag något helt annat som jag började lite smått på häromdagen
Målningschemat är autentiskt...
...iaf för något äldre loktyper!
Dekorränderna är nästan autentiska för detta lok, men har bara miniatyrfoton att gå efter så det hela är mest ett tidsödande testande hit o dit ännu utan att nå ett riktigt bra resultat, och det är väldigt trist ödsla tid och energi på något som ändå bara är en halvgod gissning ju
Ekrarna samt domen har ej fått sin avrundning. Knepiga dubbelkrökta ytor, ska ju inte bara se snyggt ut... det ska vara korrekt också!!
Sanddomen har jag inte ens brytt mig om ännu...
Men jag har gjort tvättplugg och lucka fast de nästan inte syns sen när modellen är klar
Övriga saknade delar beror mest på att jag bara byggt i några dagar
Ev. övriga brister i bilden beror på den begränsade upplösningen på renderingar i twilight demot, de tunnare dekorlinjerna blir ju inte så snygga precis!! funderar på en licens...
Modellen är avsevärt mycket enklare än Sb då jag bara bygger exteriört, och aningen mindre detaljerat och rundat
Det betyder dock inte att loket som det är nu kommer bli lagom snålt för en sim, utan säger som förut: det blir en förenklad bla bla bla...
Har ej ritningar till ens alla viktigaste delarna, kanske blir aktuellt betala dyra pengar för ritningskopior.. OM det ens existerar några alltså, ser lite mörkt ut :/
Så det är med en viss osäkerhet jag bygger detta lok, inte helt säkert jag någonsin blir "klar"
Mao jag har nästan inget bra att säga alls om loket

Eller jo.... det är ett oerhört charmigt lok tycker jag
__________________

Senast redigerad av tufftuff den 2013-11-03 klockan 01:26.
tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat