Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-08, 20:47   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Växling i Backa industriområde

Kunde inte låta bli att "gladväxla" lite idag i Backa industriområde. Riktigt trevligt!

***


Växlingslok för dagen är Zss som från annat uppdrag på "fel" sida stationen (hmm... linjeplats... nä, det här är före JTF...) kunde utnyttja det sista lediga spåret för att komma runt.


Vårt lok hämtade vagnarna från ett nyss ankommet godståg, linjeloket ska senare ställas upp för dagen.


Växlingssättet är nu på väg ner mot rangerbangården över växlingsvallen. Där ska bara de fem första vagnarna växlas ner till sitt mål.


nere på rangerbangården och växlingspersonal kopplar loss mellan vagn 5 och 6.


Rangerbangårdens ena sida innehåller lastkaj mot godsmagasinet.


Så rullar vi iväg igen. Det är växlingsrörelser med växlingspersonal på vagnarna, så det är sakta fart som gäller...


Nu på väg in mot ett av många industrispår...


Industrispåret korsar en väg, viktigt att lokföraren ser sin växlingspersonal som är på sista vagnen och ger signal. Eller första fordonet i växlingssättets färdriktning blir det ju då..


Så har vi släppt tomvagnarna och hämtar fyllda vagnar i samma sväng.


Kopplat...


På väg tillbaks nu, dessa vagnar ska släppas och kopplas på ett halvfärdigt avgående tåg.

Linjelok för det avgående tåget är ett Da-lok den här gången.


Det ankommande tågets linjelok går nu till sin uppställningsplats för dagen.

Utfört enbart som "free route", så inget avancerat scenario inte. men roligt hade jag hela tiden och industriområden brukar ju egentligen inte vara vackra... men det här industriområdet är minsann vackert...

Jag gillar spårplanen, den bjuder på lite tänka samtidigt som den känns väldigt realistisk i mina ögon. Nu kanske man skulle pyssla lite med modellbyggeri oxå...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2012-09-08 klockan 20:51.
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat