Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-22, 22:14   #14
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Tack för alla fina kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Dvärgen på signal 154 visar "Rörelse tillåten, hinder finns (ex fordon)",
har du nyss kört förbi med ett lok som är på väg bortåt?
Det stämmer! Om jag minns rätt har ett AI-tåg nyss passerat, fast det har redan passerat nästa signal (annars hade ju signal 154 visat stopp). Det konstiga är att dvärgarna verkar fastna i "rörelse tillåten, hinder finns" - de återställs inte till "rörelse tillåten" när signalsträckan är fri.

Citat:
I mån av tid ställer jag upp och kontrollerar signaler då jag ju vet hur jag skriptat dom.
Tack! Jag kan tillägga att signalerna är placerade helt efter linjeboken kompletterat med egna observationer (från bilder och verkligheten). Förhoppningsvis går signalproblemen att lösa utan att tumma för mycket på realismen.

Citat:
Växlarna går att bygga om så att de blir riktiga med växeltungar.
En viktig detalj är att det ska vara samma spårtyp genom hela växeln.
Vill du t.ex. byta till rostiga räler eller annan banvall får du göra det efter växeln.
Jag tror det är spårtypen som är problemet i många fall, men på andra ställen verkar det helt omöjligt att få till "riktiga" växlar, antagligen när korsningarna blir för komplicerade.

Citat:
De nya bilderna förstärker bara intrycket att det ser grymt snyggt ut.
Enda jag skulle anmärka på är att det ser ut råda en viss skylthysteri bitvis.
Skylthysterin är faktiskt 100% realistisk. Jag har inte sån fantasi att jag kan komma på så många skyltkombinationer så det är taget direkt från Googles gatubild. Men det kanske inte är så bra för äldre datorer prestandamässigt? Jag har i alla fall inte haft några problem med prestandan på min dator som är ett par år gammal, möjligen att det går ner något när det är väldigt många tåg och vagnar i närheten.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat