Ämne: Trainz 2019
Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-04, 01:15   #1
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Trainz 2019

Har inköpt Trainz 2019 - tycker den är helt fantastisk!!!! Tyvärr tyckte jag att banorna som var medskickade fram för allt Rocky Mountain-banan som skulle vara "något extra" blev en besvikelse - OK - landskapet är välarbetat men på tok för stora orealistiska stenar o block överallt (i mitt tycke) och den stora stationen mitt på banan är riktigt slarvigt gjord...........och vad har "tillverkaren av banan tänkt sig för trafik....?? - så det var bara och "spotta i nävarna" och bygga en egen "Rocky Mountainbana" Har kommit ganska långt nu och det blir ganska mycket nytt o lära sig eftersom jag tidigare byggt/kört i Trainz 2010..........men 2019 funkar bra - gjort en stor station på mitten som kan rymma realistiska kol o containertåg på mellan 1,5 o 2 km långa - funkar bra......även mötesstationerna längs banan måste rymma dessa tåg......men jag har ett litet "bekymmer" - vid varje aktiv industri resp vagn som lastats tänds en liten grön "skylt" ovanför resp objekt och "skyltarna" följer med resp tåg/vagn när man kör.........hittar inte "av o på"-knappen för denna funktion - misstänker att det är lika i TANE..........tacksam för lite "råd o dåd"...
erikgoran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat