Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-21, 19:38   #165
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej.
En liten rapport om Bensland.
Har upptäckt att hgkn's Hyreshus 1 och 2 svävar i luften!
Vet inte när detta uppstod, men tror inte det var så från början, när jag satte ut husen. Kanske den senaste patchen (Build 110491) på något sätt har gjort åverkan på fastigheterna?
Hur som helst. Det är nu ett jobb att leta efter dem i alla Benslands städer och det är ju många.

Har också gjort lite testkörningar och det fungerar inte så bra.
Förarna hittar inte riktigt rätt såsom jag vill att de ska göra. Men det ska nog ordna sig så småningom.

Jag har fått det svårt att förstå hur de ska stanna rätt på stationen och få folk att gå ombord. Anger jag "Navigate to..." och stationens namn, platform, så stannar de i början av stationen. Inte i slutet av plattformen så folk kan stiga på.

Lösningen,som jag ser det, är att placera en TM (Track Mark) som de kan stanna vid. Men det löser inte problemet helt. Folk går fortfarande inte på tåget. Jobbar vidare på detta och det löser sig förhoppningsvis.

Till sist, bygger fortfarande på ett par stationer. Testar körvägar och inser att jag på en del ställen behöver lägga in spår så att de inte behöver backa in till en del platser.

På det hela - bygget får ta sin tid men om inte en alltför avlägsen framtid så är det snart klart för släpp i Download-delen.

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Svävande hyreshus.jpg (201.6 KB, 46 visningar)
Filtyp: jpg Svävande hus2.jpg (142.5 KB, 46 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat