Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-28, 15:56   #157
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Mer nyheter i Nya Benslands Jernvegar 2020

Jag ska berätta lite mer om hur jag jobbar med byggandet av Nya Bensland 2020. Som jag redan skrivit så är detta en full utbyggnad av landet, från att ha varit en enkel, två-tre basbord bred oval bana till ett helt fyllt land.

Då uppstår också nya järnvägslinjer inuti landet. Med dessa blir också en del stationer drabbade. De behöver byggas ut för att kunna ta emot tåg från de nya landsdelarna. En sådan station är Gullskog. Staden ligger på stambanan, den dubbelriktade snabbanan mellan Benstad och Karlsköping.

Nu blir staden också en ändstation för linjen GullGransBanan mellan Gullskog och Granhyllan. Det behövs en extra plattform/perrong för resenärerna. Jag beslöt att lägga spåret på utsidan av befintlig perrong Lösningen var inte fullt så enkel. Det befintliga gångtrafiksystemet med promenadvägar till stationen behövde rivas. En underjordisk gång byggdes under spårområdet. Det blir inte möjligt för folk att gå till stationen "från baksidan" som tidigare. En trappa upp från närliggande väg fick rivas.

Bron över vägen var inte bred nog för fler spår. Men eftersom GullGransBanan inte är elektrifierad så gjorde det inget. Spåret fick en egen bro. Det var också en bättre lösning för godstrafiken från och till skogsavverkningen som ligger utanför staden. Tidigare fick tågen dela snabbspåret med passagerartrafiken. Nu får godstågen ett eget spår som passerar Gullskog på ytterspåret för GullGransBanan.
Ja, bildspelet nedan får berätta:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nya Gullskog.jpg (237.2 KB, 93 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog färdig.jpg (216.2 KB, 89 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 1.jpg (246.3 KB, 90 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 2.jpg (254.3 KB, 91 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 3.jpg (234.6 KB, 89 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 4.jpg (214.3 KB, 88 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 5.jpg (277.5 KB, 92 visningar)
Filtyp: jpg Nya Gullskog 6.jpg (235.5 KB, 88 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat