Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-05, 18:26   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Lite problem med Raildriver

Hej! Jag köpte en begagnad raildriver av en annan här på forumet och fick paketet idag. Efter ca 10 minuters krongel med att bryta upp lådan (den var mycket vältejpad) kom jag igång med installationen. Jag fick under installationen till MSTS ett felmeddelande, som löd "Install has detected a timeout with driver loading. Ensure the hardwere wizard has completed before rebooting the computer." Detta inträffade när rutan med en text där det står Now loading drivers kom till 10 %, men sen stog det kvar där. Jag är 100% säker på att jag har gjort allt enligt manualen. Om jag trycker OK på felmeddelandet går det genast upp 99 % och sedan att man ska starta om. Jag har försökt flera gånger med samma resultat. När man installerar för TRS06 funkar det dock perfekt. När man sedan startar Raildriver Manager och väljer ett lok, tex Dash 9, och trycker på "Play", kommer ytterligare ett felmedelande upp, som denna gång lyder "Unable to find PIBus.sys". Jag får intrycket att en fil inte blev installerad och fattas. Om någon har en lösning eller kan skicka ovanstående fil så vore det bra. Jag använder Vista. När jag sedan startar MSTS går det bra att ladda en aktivitet, men sedan går det inte att köra med Raildrivern. Med tanegentbordet funkar det dock. I TRS 2006 funkar det dock perfekt, vilken otrolig känsla!!
Tacksam för hjälp!
EDIT: Såg nu att filen PIBus.sys redan finns.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2009-06-05 klockan 18:29.
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat