Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-10, 18:32   #20
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Precis kommit hem från jobbet.
Har inte kunnat släppa tanken om X10-14 under dagen + att lite fler frågor har dykt upp i skallen.

Som jag skrev i föregående inlägg från mig.
Om det bara var att skriva in samma sak på X10-14 som på manövervagnen från X2.
Antar att detta inte går. För jag misstänker att tanken med X2:ans manövervagn och det man skriver in i configen. Är för att X2:an inte ska stanna direkt om manövervagnen går först och kommer ut på strömlöst område. Att detta sker först när motorvagnen passerar markern, då det är hon som står för elförsörjningen.

Sen dök det upp, en ny fråga under dagen.
Säg att man rangerar med Ue, Hg eller annat ellok.
Har tio vagnar och backar in på ett spår, utan el men med utsatt marker.
Är det först när loket passerar, som det blir strömlöst eller kommer reaktionen redan när först vagnen passerar markern. Ungefär som med hastighetsskyltar. Vid sänkt hastighet, så bromsar tåget in direkt, men vid höjd hastighet, så måste sista vagnen passera skylten.

Nu krånglade jag nog bara till det.

I klartext. Är det bara när elloket passerar, som det blir strömlöst eller gäller det också. Om du har ett tågsätt på 10-15 vagnar. Att reaktionen kommer redan vid första vagnen, om man backar ut på strömlös sträcka.

Nä, nu måste jag återgå och installera mer utav materialet i Trainz, så att jag kan börja testa själv igen. Istället för att komma med dumma frågor.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat