Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-10, 01:53   #17
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Tackar Svenolov.

För strömlösa El-lok

... Har du gjort någon test med Reginan och X10-14.
På Reginan, så är ju dörrarna kopplade till strömavtagaren och på X10-14, så är ju även dessa strömavtagare uppe hela tiden och har ingen funktion i Trainz..
Reginan är ju väldigt speciell, som du säger. Jag vet inte om du använder min version av Regina, eller inte. Men hursomhellst, skriptet känner av "pantograph state" tillsammans med tillägget i configfilen. Om strömavtagaren är uppe eller nere visuellt kan inte skriptet avgöra. Om man klickar på pantographsymbolen (eller END-tangenten) för ett diesellok så ändras också "state" för strömavtagaren för detta lok också. Det gäller ett ånglok också. Så när man ska köra Regina så måste man fälla upp strömavtagaren, även fast man inte ser detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
... Räcker det med, att fylla i dom ovanstående uppgifterna i configen på dom också. För att dom ska bli strömlösa eller måste dom vara utrustade med strömavtagare som går upp och ner för att funktionen ska fungera?.
Se ovanstående svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
... EDIT: Kom på att motorvagnen för X2:an har ingen strömavtagare. Är det dessa uppgifter som man bör lägga till på Reginan och X10-14 i configen.
Hmm.. kanske ovanstående svar svarar på denna fråga också?

Lite OT kanske, men när du frågar om Regina, som jag har haft väldiga fighter med tidigare. Jag har gamla originalfiler på Regina som jag fick av upphovsmannen för många år sedan, när jag ställde frågan till honom om dörrproblemet. Han gav mig tillåtelse att använda detta material, och även lämna det vidare om jag ville. Så jag sitter med detta material som jag äger numera. Det finns installerat på min gamla uråldriga dator som jag har hemma i Ljusdal. Jag ska göra en resa (ta en liten semester) nästa vecka till mina släktingar i Hälsingland och skrämma liv i den gamle, så vi får se vad jag hittar där.

Jag tror att du Bengan, kan förvalta detta material bättre än jag.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-11-10 klockan 02:44.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat