Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-09, 15:17   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Nja, det går... sådär...

Jag hade gjort en konstruktion för överdelen ovanför fönstren som skulle snyggt o prydligt snäppa in i huvudkorgen... i cadden fungerade det utmärkt, men skrivaren är alldeles för o-noggrann för att konstruera på det sättet, så det ville sig inte.

Detta gjorde jag för att slippa supportmaterial, som är ett litet härke tycker jag. Men å andra sidan, när objekten är så pass stora ska jag nog kunna bygga så det går att bryta loss supporten istället.

Försökte även att skriva ut korgen som en helhet, med tanke att göra plattformsdelen i mässing istället. Egentligen naturligare, då ramverket ändå ska vara mässingsprofiler. Men, ähh, då släppte korgeländet från plattan och blev lätt bananformad... Där nånstans tappade jag sugen tror jag...

Men skam den som ger sig. Nya tag med supportmaterial istället och med lite släppvinklar så man lätt får loss dom är nog nästa strategi. Dock är det just nu lite medvind på TS-grejjer, så just nu får det här projektet vila.

Kul att du kör Inventor nu! Skulle det vara nått så absolut om jag kan hjälpa till så. Har inte lagt på 2016 än, är mitt uppe i projekt så ingen bra ide att uppgradera då.

Ser fram mot bilder på ditt skala-1-bygge!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat