Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-01, 14:40   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hade varit intressant med en undersökning hur mycket per simulator man kör eller jobbar i (Jag Ts 2017 70% Run8 25% Or 5%)
För kör man Or en gång per år och TS2017 dagligen så får bägge 1 poäng och det blir ju jättefel. Ett förslag är att man har 10 poäng att fördela på de olika simulatorerna.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1: Ts2017 för grafiken mest för det finns mest rutter lok, men jag saknar realism här. Bromsar fysik (men vissa tåg fysik är rätt bra ändå) Ai begränsningar

2: Run8 för tågkänslan som är väldigt bra här (detta är en simulator) och multiplayer. Rätt häftigt att ha ett 13000 tons tåg 2km lång med flera dpu (som man även styr individuellt) och försöka att ha kontroll på detta i nerförsbackarna. Man bromsar men det tar 1 minut innan den tar fullt och när man släpper på bromsen så tar det lika lång tid.
Men den är rätt begränsad, går ej att göra egna lok och rutter och det finns rätt få rutter att få tag på och bara amerikanska sådana i dagsläget.

3: OR ibland för att kunna köra gamla rutter och lok som man har. Men systemet känns gammal förlegad här. Men i Or så är tågkänslan rätt bra (bla bromsar)

Men blandningen gör att man tycker det är okey detta. Men det vore bra med en simulator som man är nöjd med det mesta. Hoppas på TSW

Men tittar man på flygsimulatorer så är det oerhört realistiska. Länk Tar ju en massa min bara för att starta flygplanet. Skulle nästan tänka mig att man kan flyga en riktig Boeing 787 om man behärskar simulatorn.
I tågsimulator värden så är det inte så. Man blir inte lokförare genom att köra TS2017, Or etc.
Vet inte varför det blivit så att det ställs högra krav på flygsimulatorer att de är realistiska men inte i tåg världen.

Men en stor förklaring är nog att det är så få som kör tågsimulator (mer än 5 gånger per år) . Tills nu har 10 personer röstat men vi är flera än så men vi är väldigt få........................0,00003 procent

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-10-01 klockan 18:03.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat