Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-03, 22:23   #3
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Hej!
Jag är själv Mac-ägare, som synes i signaturen, men jag har inte Steam-versionen och vet inte hur Steam hanterar Trainz-DLC och lagring av data.

Däremot så finns det en del generella saker du kan kolla:
  1. Är Trainz den senaste versionen (borde väl skötas automatiskt via steam?) har ett gäng andra spel hos steam och det brukar ju finnas uppdateringar att installera vid behov.
  2. Är de objekt du har installerat kompatibla med Trainz versionen du har
  3. Du kan också behöva köra "submit edits" på assets som är "open for edit", blir asseten röd efter "submit edits" så testa "revert to original" istället. Fungerar också om du inte får tillåtelse att köra "submit edits" på asseten.
  4. Du kan också testa, speciellt om du har installerat många objekt att köra menykommandot "rebuild database", kan lösa en del problem!
Om du har installerat STL:s vägskydd så finns det en eventuell bugg i dom. Den yttrar sig som så, att om du har en fällbom som är konfigurerad som Halvbom så kan (kommer så småningom) Trainz krascha, dock så har det för mig endast skett direkt vid uppstart av banan eller vid avslutande av surveyor/Trainz eller direkt vid nyinstallering av Halvbommen. Sker dock inte alltid...

Jag har dock aldrig sett det beteendet som du beskriver!

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat