Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-30, 00:00   #12
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Hur många vagnar körde du med och hur såg banan ut (lutning/kurvor)?
Kom ihåg att detta är en lokomotor med 300hk och inte något linjelok.
Dock har jag bara grovt syftat prestandad utan någon större kunskap
om förebilden så det kan mycket väl behöva justeras.
Vill gärna höra fler omdömen och recensioner på saker som kan behöva justeras.

Jag hade 3(2 st Gbs och en findus) vagnar och den snutt det blev stopp med bakåtrull var efter en tunnel under huvudspår(från Västberga->Älvsjö) och ja det lutar väl ganska rejält upp från tunneln ut på bangården(25.5 promille visade RW) och det är en kurva direkt ut ur tunneln som är ganska skarp.

Har haft lite problem med att koppla vagnar speciellt om jag kopplar i en kurva händer det att vagnarna slår bakut och spårar ur. Jag behöver testa detta mer dock för att utesluta att det är någon av vagnarna som är extra känslig.

Fantastiskt roligt att köra loket jag kan fastna flera timmar i påhittade växlingsscenarios!

Edit: Testade ett stort antal lok och olika vagnar och det verkar som problemet med koppling i kurvor(genom växlar) existerar mer eller mindre för alla typer av kombinationer. Vad jag dock upptäckte var att när man backade emot vagnar med Z66:an så går buffertarna in en bra bit i vagnen vilket gör att vagnen hoppar till bakåt när den kopplas så jag gjorde en liten editering av bin filen för CollisionLength från 9.0 till 9.9(FrontPivotX * 2 - Ungefärlig koppel längd(0.3? Kanske halv koppellängd vid närmare eftertanke)) och det verkar ha kurerat skuttet bakåt vid koppling iaf
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.

Senast redigerad av Mawkish den 2010-12-30 klockan 02:23.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat