Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-07, 17:43   #944
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Ja vad sägs som "Negativatråden" då? Mycket bättre namn än "pisstråden". EricB jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg?
Ja till att börja med leker du "bror duktig" i denna tråd och prompt agerar för ett namnbyte på en tråd som ingen annan än du uppfattar som stötande.

I andra trådar agerar du istället som en SJ-hatare modell värre, visserligen får du naturligtvis tycka så men du måste tänka på att det sätt du uttrycker dig på i dessa trådar inte är till din fördel.

Du bör istället föra en nyanserad debatt. Att skriva "SJ suger, är inkompetenta, kan ingenting och skiter i allt" utan att ha argument och fakta till dina påståenden leder inte någonvart och gör att din trovärdighet blir istortsett obefintlig. Skriv då varför du tycker att SJ suger, att de är inkompetenta, inte kan något och skiter i allt. På vilka grunder osv.

Annars placerar du dig förr eller senare i "troll" kategorin. D.v.s personer som enbart skriver för att provocera fram reaktioner hos andra. Du tror tillexempel uppenbarligen på allt media skriver. Dock verkar du sakna kunskap om hur det fungerar, att tex media väldigt ofta vinklar/kryddar till det hela för att sälja fler lösnummer och få fler läsare. Ofta genom att förvränga eller låta sakfrågan bli oemotsagd. Du verkar heltenkelt sakna all form av källkritik. Är du under 15 år kan iofs förstå detta, det kommer senare men räkna då med att få mothugg.

Det du inte tänker på att det här på forumet finns en hel del sakkuniga med mångårig erfarenhet från järnvägsbranschen i form av jobb och dylikt. Jag är tillexempel en av dessa. Att då föra den ton och inställning du har just nu gör att du ses som en, ursäkta ordvalet, nolla i dessa sakfrågor. Nu kräver jag inte att man måste vara sakkunig för att få delta i en debatt inom järnvägen men däremot åtminstonde kunna bete sig som folk och kanske läsa lite fakta innan...

Återkom när du istället fattar hur du bör bete dig som folk, kan föra en saklig debatt och inte helt och hållet bara sväljer allt media skriver med hull och hår.

Kanske ska tillägga att vi alla säkert någongång eller flera gånger uttryckt oss illa eller klantigt, jag själv är medveten om att jag vid något tillfälle uttryckt mig lite illa. (för min del ber jag om ursäkt för dessa tillfällen) men du uttrycker speciellt som ny på forumet, väldigt provocerande och omoget.

//Eric som inte är moderator på något sätt...
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2012-01-07 klockan 17:53.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat