Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-09, 12:19   #1
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard Hbis och STW Koppel

Hbis

Hbis har blivit uppdaterad för TS 2009. Tidigare var det olika modeller och texturer. Dessa är nu med skript sammanfogade till en med nytt KUID. Observera att man måste installera STW Koppel för att vagnen skall fungera (det är dock valfritt att lägga till regeln i kartan)

Nyheter Hbis:

- 5 olika texturer som väljs slumpmässigt vid placering av vagnen eller via egenskaperna efter utplacering.
- Nya enaxliga bogies i 3D. Dessa ersätter även automatiskt de gamla 2D från STW för äldre vagnar.
- Innehåll med synlig last och dörrar som öppnas vid lastning.
- Anpassad för STW Koppel.
- Uppdaterad för TS 2009 (texturtyp, material, transparanser och konfigurering).

Hbis TS2009.cdp



STW Koppel

Detta är ett system för att enkelt placera koppel och koppelslangar på vagnar samt via skript koppla dem och även placera slutsignaler på sista vagn i ett tåg. Allt sker helt automatiskt för vagnar som är förberedda för det. Det enda som krävs är att man lägger till STW Koppel Rule till kartan. Vagnar som inte har stöd är opåverkade.

STW Koppel TS2009.cdp

Båda släpps precis som STW Vägskydd som beta. Det är utvecklat under TS 2009 och jag vet inte om det fungerar i tidigare versioner, jag antar att det kan bli problem. Jag kommer med ytterligare info om hur man anpassar sina vagnar för STW Koppel.

Fel som jag känner till:
- Koppel och luftslangar är inte helt i fas med varandra då kopplingsavståndet är olika. Det är svårt att göra något åt det, men jag har lite idéer där.
- Då man placerar ut vagnar eller roterar dem i Surveyor kopplas inte alltid tågen korrekt. I Driver fungerar det dock.
- Vissa texturfel.

Mats
MatsS besöker inte forumet just nu  
Svara med citat