Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-09, 20:21   #7000
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Det finns ju visserligen en tom texture grupp till Ub-loket (Lennarts version) som man bara hade kunnat fylla på, kruxet är bara det att det är 2 texturer (body.texture & parts.texture) som jag har pulat med, och STL's texture groups klarar bara av att hantera en texture, så det får nog bli ett till lok isåfall (appropå hammarn's downloads fråga ).

Och då kan man ju lika gärna fixa ett helt nytt Ud-lok också (se bilder här), jag märkte nämligen att det finns diverse detaljer kvar från min Uf-texture som Lennart hade "glömt" att ta bort (som aldrig har funnits på dom gamla bruna Ub-loken), och när jag började "rätta felen" så kom jag på att jag lika gärna kan fixa ett Ud när jag ändå håller på, eftersom vissa detaljer kan få vara kvar då (ett gäng Ub-lok byggdes nämligen först om till Ud-lok bl.a en gång i tiden, och som senare moderniserades ytterligare en gång, och fick littra Ue/Uf, och som ännu senare slutligen målades om till blå/orange i slutet på 80-talet).

Vart en himmla massa U'n i den där förklaringen, men det finns kanske någon som begrep vad jag babblade om, hehe .

Ja ja, egentligen hade jag bara tänkt byta färg på loket (STW-Janne skulle nog ha sagt från chokladbrun till SJ 92 röd, hehe), men har man sagt A, får man väl krypa till korset och göra klar dom här loken (utan att det ska behöva ta "flera evigheter" som allt annat jag håller på med ).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20140509_0000.jpg (228.1 KB, 176 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20140509_0002.jpg (240.6 KB, 177 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat