Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-18, 12:32   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jag har i och för sig inte "lagt av med TS2020", men för egen del är det svårt att motivera mig att engagera mig så pass mycket idag på DTG:s produkter.

Min utövning är mycket orienterad att få TS (oavsett simulator) så verkligt som möjligt, där betraktaren börjar få svårt att se skillnad på riktigt foto och TS. Idag tycker jag Trainz är längst fram, bara att kika i Trainz screenshot-tråden. Jag överväger aktivt att kliva på Trainz i stället, men det är ett stort steg att läsa in och få aha-upplevelserna hur det ska byggas, så har inte kommit till skott.

Min inriktning är helt på historiska järnvägar, då dagens järnväg i min smak är rätt tråkig. Lite tunnelbana av det hela idag och jag har aldrig tyckt att tunnelbana är så spännande... jag är alltså mest intresserad av att bygga kanske 40-50-tal och inte att bygga "museitåg", det kan jag utöva på riktigt istället. Den inriktningen känns inte så bred här på forumet, vilket gör att jag inte naturligt inspireras av det som görs. Ingen pik till någon haha, utan mer att torrt konstaterande hur det ser ut.

TSW med editor har jag väntat och hoppas på. Den milt sagt usla hanteringen av den produkten har lett till att jag egentligen helt tröttnat på DTG. Och att det ska komma någon TSW-editor har jag helt gett upp hoppet för och slutat följa utvecklingen. Den usla dokumentationen för TS2020 som fordonsbyggare suger rejält och gör också att man inte är inspirerad att bygga vidare. Andra saker i livet får fokus i stället.

Likväl trycker det på TS-nerven då och då, det går nog aldrig ur. Men, det blir några ryck då och då, tills man för den gången ruttnar på dokumentationen. DTG är helt enkelt inte intresserade av att det byggs fristående saker till deras simulatorer, dom är mer intresserade av deras egna produkter och ser nog bara fristående byggande som nödvändigt ont.

Summering efter denna onödigt långa utläggning, TS2020 känner jag inte motsvarar det jag tycker man kan förvänta sig av en simulator idag vad gäller grafisk representation (jag utgår dessutom från att inget dramatiskt kommer hända på TS2020 i den vägen eftersom TSW finns) och då finns inte motivationen för mig att fortsätta "som vanligt". Men då och då kommer jag synas.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat