Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-05, 03:59   #1
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard Jag söker.../Vart hittar man... (från bilder)

Detta är en tråd för alla er som söker objekt som ni sett på någon bild. Detta är INTE en tråd om att fråga om någon kan bygga xx/yy.
Ni skall fråga i denna tråd, inte i exempelvis screenshot tråden, då flera frågar samma saker många gånger om.

Det finns många duktiga byggare på forumet, som hittar små detaljer som livar upp banan extra mycket. Det kan vara allt från räls, gräs, lok, vagnar.

Om du hittar ett objekt du tycker mycket om, kolla först igenom hela denna tråd efter ett objet. Dvs. ALLA sidor!!

Hur jag gör för att fråga efter ett objekt:
Du ser ett inälgg som du tycker om i screenshot tråden. Längst upp till höger ovanför varje inägg ser du en siffer komination efter ett brädgårdstecken, exempelvis #4432

Det finns två sätt:
1) Högerklicka på siffrorna och välj något som liknar "kopiera länkadress"/"kopiera genväg".
2) Vänsterklicka på siffrorna och kopiera adressen från adressfältet.

Du har du kopierat en länk som liknar denna:
Kod:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost.php?p=229379&postcount=4432
Nu ska du skapa ett nytt inlägg i denna tråd, då skall det innehålla detta för att det ska bli lätt att förstå:
Citat:
Jag skulle vilja veta vart jag får tag på den näst sista vagnen till höger i bild nummer två.
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=4432

tack på förhand
Svårare än så är det inte
Nu är det bara att hoppas att ekan inte har glömt vart han laddade ner vagnen i från exempelvis.

Ange ALDRIG sidnummer som, det fungerar inte. Ex. "Vart hittar jag vagnen i översta bilden på sidan 5". Man kan visa olika antal bilder per sida, så det kommer stämma för vissa men inte alla.

Tips:
Tjata inte fler gånger än en, det kommer inte hjälpa dig på något sätt!
Läs igenom hela denna tråd, så kanske du märker att din frågan redan är besvarad.
Undvik alla andra kommentarer som inte är ett fråga/svar! Tacka behövs inte, det ingår när du ställer frågan - Dvs inga "tack så mycket inlägg", skriv istället "tack på förhand" i slutet av ditt inlägg

Jag vill tacka ekan för att han helt ofrivilligt ställde upp som exempel
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu  
Svara med citat