Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-30, 12:41   #10
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Jag har nu tagit uti på allvar med de äldre ljussignalerna - inte minst beroende på att den osynliga monitorn är fullständigt blockerad av Unassigned - ett ord som jag uppfattar som en grov svordom.
.....

Jag har valt att behålla mellansignalerna före utfartssignalerna, och att leda infartssignalerna mot SM (signalmarker).
.....

Jag har testat allt möjligt. senast att sätta ut en mellansignal med beteckningen me D4 - d v s mot utfartssignalen. Min gissning är att utfartssignalerna uppfattar allt som ett hinder - även om spåret slutar i tomma intet.
.....

Nisse
Jag tar inte ditt inlägg som en fråga, utan som ett allmänt inlägg i debatten. Men jag vill i alla fall kommentera ovanstående.

En motfråga först. Vad är en osynlig monitor? Sen ett svar på den grova svordomen UNASSIGNED. När det gäller mina skript så startar dom alltid med ett odefinierat värde (unassigned) på många parametrar. Det kan handla om en odefinierad signaltyp eller ett namn eller beteckning etc. Så det är ett fel som inte ska ignoreras för det ger garanterat följdfel (ingenting kommer att fungera fortsättningsvis för detta objekt).

Ditt andra påstående läser jag som tårta på tårta. Du har tydligen mellansignaler att tillgå men leder ändå infartssignalen mot en SM. Varför inte leda den mot mellansignalen. En SM ska endast användas om man inte har någon annan signal att referera till.

Till sist en viktig detalj. Ett spår som slutar i tomma intet är ALLTID ett hinder!
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat