Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-03, 12:36   #10
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej Totte!

-Ja, det är fortfarande en del buggar i OR. Dock av den kalibern, att man kan köra med dessa...

Men jag kan berätta, att de flesta buggar som finns i stabil 1.2, är patchade i X-versioner och kommer därmed att vara åtgärdade i nästa stabila version 1.3. Träd på spåren är åtgärdat i X-version.

Som Mikban skrev i Stockholmstråden, så finns problem med bland annat signaleringen och spara/resume funktionen. Det som jag ser är den allvarligaste buggen, är att signaleringen inte funkar OK.

Vi pratar med ORs utvecklingsteam ganska frekvent och de har meddelat att de arbetar med buggarna. Dock bygger ju OR på helt frivilliga insatser från programmerare som är duktiga och har intresse för ett visst område inom OR.

Jag tycker ändå att det är fantastiskt, att de har kommit så långt i utvecklandet. Om man läser deras "roadmap" så har de storslagna funderingar och funktioner framledes. Men, det kommer att ta tid.....

Såå, kontentan är att man antingen väntar på stabil 1.3 eller chansar på en X-version som just nu idag har nummer X-3938, och där de flesta buggar är åtgärdade.

Ha en fin söndag och Må Väl!!

EDIT 20170903-11:57: Enligt Mikban ska döskallarna funka i X-version...
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Open-Rails-2017-09-02-08-10.jpg (226.5 KB, 182 visningar)

Senast redigerad av wase den 2017-09-03 klockan 13:02.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat